بان كی مون: مردم فلسطين از پيشرفت سياسی و صلح ناامید شده اند

دبير كل سازمان ملل، شهرك سازی های صهیونیست ها و تخریب خانه های فلسطینی ها را علت ناامیدی آنها از حل بحران خاورمیانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بان كي مون روز دوشنبه با ارائه گزارشي در نشست ويژه شوراي امنيت اين سازمان كه به منظور بررسی اوضاع فلسطين برگزار شد،گفت كه در اثر درگيری ها و خشونت هاي 6 ماه گذشته در سرزمين های اشغال شده، تا كنون بيش از 200 فلسطينی جان خود را از دست داده اند.

وي ضمن استقبال از تلاش هاي جاري گروه موسوم به 'كوارتت ' يا گروه چهار به منظور كاهش تنش ها در سرزمين هاي اشغالي ياد آور شد كه 6 دهه درگيري و خشونت ميان طرفين جز نفاق عميق تر و نفرت و رنج بيشتر مردم ثمري نداشته و از رهبران فلسطيني و سران تل آويو خواست تا به منظور احياي اعتماد از دست رفته، از سخنان نفاق افكنانه بپرهيزند و براي دست يابي به يك صلح پايدار راه مذاكره را در پيش گيرند.

دبير كل سازمان ملل تصريح كرد كه دستيابي به راه حل تشكيل دو دولت از هر زماني نا محتمل تر و دور از دسترس تر به نظر مي رسد و مردم فلسطين در طول 20 سال گذشته كوچكترين نشانه اي از پيشرفت سياسي در راه استقرار صلح و امنيت در سر زمين هاي خود نديده اند.

وي ياد آور شد كه در چنين شرايط حساسي، اسرائيل با شتابي هشدار دهنده به تخريب خانه هاي فلسطيني در كرانه هاي باختري ادامه داده است و اين اقدامات در سال جاري افزايش بمراتب بيشتري نسبت به سال 2015 پيدا كرده و تنها در سه ماهه اول سال جاري بيش از 700 فلسطيني را آواره كرده است.

بان كي مون از جمله اقدامات غير انساني عوامل صهيونيستي در مناطق اشغال شده به تخريب هاي تنبيهي خانه فلسطيني هايي اشاره كرد كه بر مبني اتهام ارتكاب صاحبان آن ها به جرائم و بزهكاري ويران مي شوند.

وي تاكيد كرد كه اين گونه تخريب ها مجازات هاي جمعي محسوب شده و خلاف قوانين بين المللي بشمار مي روند.

بان افزود: اين گونه اقدامات همراه با مصادره سرزمين هاي فلسطيني بعنوان زمين هاي دولتي نشان مي دهد كه رژيم صهيونيست درنظر دارد زمين هايي را كه به آينده مردم فلسطين تعلق دارد، تصاحب كند.

دبير كل سازمان ملل تاكيد كرد كه او بار ديگر بصراحت شهرك سازي ها را در چهارچوب قوانين بين المللي اقدامي غير قانوني مي داند كه آينده راه حل دو دولت را بيش از پيش به مخاطره انداخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار