سمنان؛

برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرد

رئیس جمهور در جمع مردم سمنان گفت: آنها که سئوال می‌کنند و می‌گویند برجام برای ما چه کار کرده است، برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است.


به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در اجتماع مردم استان سمنان در محل استادیوم تختی به ایراد سخنرانی پرداخت. 

 رئیس‌جمهور  گفت: سمنان سرزمین علم، ادب و اخلاق است و امروز هم این استان، سرآمد علم و دانش است و در حوزه‌های علمیه،دانشگاه ها، فرزندان برومند این خطه بزرگ همواره افتخار آفرین بودند. 

روحانی افزود: دولت یازدهم کارش را  زمانی آغاز کرد که اسلام هراسی و ایران هراسی در اوج خود قرار گرفته بود.دولت یازدهم، کار خود را زمانی شروع کرد، که تحریم‌ها به نقطه اوج خود رسیده بود. 

وی ادامه داد:دولت یازدهم  زمانی کار خود را آغاز کرد که تورم، رکود و بیکاری و نداشتن آرامش در بازار زندگی مردم و آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تحلیل‌های فراوان مواجه کرده بود. 

رئیس‌جمهور گفت : ملت ایران یک تصمیم تاریخی گرفتند تا اسلام هراسی و ایران هراسی قدرت‌های بزرگ جهانی و صهیونیسم بین‌الملل را با شکست مواجه کند، این ملت تصمیم گرفتند همه فشار‌هایی که بر سرشان بود، فشار تحریم، مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی بعد از دیگری حل و فصل کنند. 

وی افزود: امروز به حمدالله ما از فراز بلندی که پیشرو داشتیم و ارتفاع بلندی که می بایست بپیمائیم، تقریبا به قله آن نزدیک شده‌ایم. ملت بزرگ و سرافراز ایران که توانست با قدرت خود تمام قطع‌نامه‌های تحریمی بند هفت و فصل هفت علیه ایران را از بین ببرد و همه قطع‌نامه هایی که علیه کشور بود امروز لغو شده است. 

روحانی گفت: آن ها که سئوال می کنند و می گویند برجام برای ما چه کار کرده است، برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است. چه کسی فکر می‌کرد که شش قطع‌نامه شورای امنیت و 12 قطع نامه شورای حکام یکی پس از دیگری لغو و مردود گردد و به زباله دان تاریخ برای همیشه انداخته شود؟ مگر می شود فراموش کرد که برای فروش نفت، نفت ایران که به عنوان یک قدرت اقتصادی در صحنه اقتصادی و بین‌المللی حضور داشت، به نصف آن تقلیل دادند را لغو کرد.

 رئیس‌جمهور تصریح کرد: مگر مردم شاهد و ناظر نبودند که کشتیرانی به سمت بنادر ایران تحریم شد و همه کالاها می بایست به بندر کشور دیگر می رفت تا تخلیه شود و از آنجا با لنج‌ها و کشتی‌های کوچک به سمت ایران بیاید، مگر از یاد برده اند که هیچ پول بانکی از طریق بانک های ما به کشور دیگر نه صادر می شد و  نه وارد می شد و یا در صورت ریختن پول به بانک های کشورهای دیگر نمی توانستیم آن را بازپس گیریم و همه کارها از طریق صرافی‌ها انجام می شد و تمام کانال های بیمه‌ای و بانکی دنیا به روی ایران بسته شده بود ، بنابراین  از رسانه ها می خواهم که اخلاق را مدنظر قرار دهند، در غیر اینصورت انتقاد از دولت اشکالی ندارد.

 انتهای پیام/ ع-ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار