سرتاج عزیز:

بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان نیازمند ارتقا روابط با کشورهای همسایه است

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی گفت: ما خواهان بهبود روابط با هند و حل تمام مسائل از طریق مذاکرات هستیم، این درحالی است که بازیگران اصلی دولت هند خواهان بی ثباتی پاکستان هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،سرتاج عزیز مشاور امور خارجی پاکستان  گفت: پاکستان به اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهای همسایه خود پایبند است.

وی افزود: بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان جز اولویت های اولیه سیاست خارجی اسلام آباد است و این مهم بدون ارتقا روابط با کشورهای همسایه امکانپذیر نخواهد بود.

سرتاج عزیز  ادامه داد: روابط پاکستان با ایران، هند و افغانستان رو به بهبود است و ایران نیز اطمینان داده است که به هیچ کشوری اجازه ایجاد ناامنی و بی ثباتی در پاکستان نخواهد داد.

مشاور امور خارجی پاکستان تصریح کرد: کریدور اقتصادی پاکستان - چین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که باعث تغییر همه معادلات موجود و شرایط منطقه خواهد شد.

وی در پایان گفت:  با انجام عملیات «ضرب عضب» که در راستای مبارزه با تروریزم در پاکستان اجرایی شده است ۹۵ درصد «وزیرستان شمالی» از وجود تروریست ها پاک شده و پایگاه آنان نیز به طور کلی نابود شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.