یزد؛

ثبت12 وقف جدید درفروردین ماه امسال

12 وقف جدید درفروردین ماه امسال دراستان یزد به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: با توجه به اهمیت دادن مردم استان یزد به مسئله وقف ، در فروردین ماه امسال 12 وقف جدید با ارزش به ثبت رسیده است.

 حجت الاسلام غلامرضا عادل افزو:درسال گذشته 70 مورد وقف باارزش در این استان ثبت شد که در مجموع موقوفات استان به بیش از 12 هزار مورد رسیده است.

وی گفت: تداوم و زنده نگه داشتن مکتب عاشورا بیشتر از وقف سرچشمه می گیرد که مردم بانیات خالص خود فرهنگ روضه خوانی را با موضوع وقف ترویج و فرهنگ سازی کردند و انقلاب اسلامی ثمره نهضت عاشور است.

عادل بابیان اینکه نقش روحانیت دراحیای وقف و موقوفات تاثیر گذار بوده ادامه داد: باید آثار و برکات وقف را برای جامعه رواج داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: بیان احکام وقف مورد تاکید مبلغان و امامان جماعات باشد و مردم را با این مهم آشنا کنند.

عادل گفت: مردم ما آماده هستند که آثار ماندگاری برای خود بجا بگذارند بنابراین روحانیان باید جایگاه و اهمیت وقف را برای مردم تببین کنند.

عادل با تاکید براینکه وقف برای رفع نیاز جامعه است افزود: نیازهای جامعه امروز ما بخصوص جوانان در بحث آموزش ، علمی و نخبه پروری است که باید در جهت مصرف موقوقات در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

وی ، ترویج فرهنگ دین را مهمترین اهداف موقوقات و اوقاف خواند و افزود: ترویج دین به شیو ه های مدرن که مورد توجه مقام معظم رهبری است باید سرلوحه کارمبلغان و امامان جمعه باشد .

امام جمعه ابرکوه نیز در ابتدای این جلسه گفت: باتوجه به سنت حسنه وقف ، ائمه جمعه و مبلغین باید اهمیت وقف را برای مردم تبین کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: یکی از اقدامات مهمی که مبلغان باید در برنامه تبلیغی خود انجام دهند ایجاد انگیزه برای مردم در خصوص وقف در امورهای مختلف است.

وی ادامه داد: توجه به احیای موقوفات ، سیره و سنت ائمه معصومین (ع) بوده و احیای وقف و موقوفات میراث ماندگار و صدقه جاریه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوهادامه داد: دلدادگی مردم به مبنای دینی جای تردید نیست و اگر در جایی ضعفی باشد این ضعف مبلغان است.
شهرستان ابرکوه دارای 750 موقوفه و رقبه است که درآمد آن صرف مسایل فرهنگی ودینی می شود.

ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: ثبت ، 12 ، وقف جدید ، دراستان ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.