ایلام؛

خسارت 800میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از کاهش عملکرد 33 هزار تنی محصولات کشاورزی مناطق مختلف استان در اثر جاری شدن سیل هفته گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛صید محمد تراب میری در حاشیه بازدید از اراضی کشاورزی و جاده های بین مزارع شهرستان دهلران که در سیل اخیر آسیب دیده اند، اعلام کرد: تا قبل از سیل اخیر پیش بینی برداشت 250 هزار تن گندم از مزارع استان را کرده بودیم ولی این میزان کاهش محصوسی پیدا می کند.

میری به خسارت 800 میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: سیل 420 میلیارد ریال خسارت به بخش زراعت و 80 میلیارد ریال نیز به بخش باغات وارده کرده است.

وی با بیان اینکه ب به 20 هزار هکتار از اراضی گندم استان خسارت وارد شده،گفت: یک هزار هکتار از اراضی کلزای استان نیز بطور 100 درصد خسارت دیده و تولید کلزا و گندم در بخش های مختلف بین 20 تا 70 درصد کاهش عملکرد خواهد داشت.

میری اضافه کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی متعلق به کشاورزان است و باید در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند و با بیمه نمودن اراضی و محصولات کشاورزی خود، شرایط حمایت بیمه در مواقع بروز حوادث و جبران خسارت ها را فراهم کنند.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.