70 درصد مردم از لیست یارانه بگیران حذف نمی شوند/حذف پردرآمدها با نظر موافق دولت مطرح شد

سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس شوری اسلامی گفت:بر اساس مصوبه مجلس شوری اسلامی 3 دهك پردرآمد از لیست یارانه بگیران 95 حذف می شوند.

70 درصد مردم از لیست یارانه بگیران حذف نمی شوند/حذف پردرآمدها با نظر موافق دولت مطرح شدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس شوری اسلامی با حضور در یك برنامه تلویزیونی در خصوص مخالفات دولت برای حذف 24 میلیون یارانه بگیر در سال95 اظهار داشت:با توجه به بررسی تبصره 14 موضوع هدفمندی یارانه ها در جلسه كمیسیون تلفیق با نظر موافق دولت به اجماع رسیدیم كه بخشی از منابع نقدی كه حذف آن برای دهك های پردرآمد جامعه مشكلی ایجاد نمی كند به حوزه اشتغال و تولید اختصاص داده شود.

وی گفت:بر همین اساس حذف 3 دهك پردرآمد از لیست یارانه بگیران در سال 95 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس شوری اسلامی با بیان این‌كه 70 درصد از جمعیت كشور همانند سابق یارانه خود را دریافت می كنند، تصریح كرد: بر اساس این مصوبه3 دهك پردرآمد به تشخیص دولت و محورهایی كه در مصوبه كمیسیون تلفیق مطرح شدند از لیست یارانه بگیران 95 حذف می شوند.

پورابراهیمی اظهار داشت:بر اساس پیش بینی ما در صورتی كه دولت تا پایان سال حذف یارانه بگیران را با دقت انجام دهد بالغ بر 10 تا 12 هزار میلیارد تومان از منابع آزاد شده و به حوزه اشتغال و تولید اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا 30 درصد از منابع آزاد شده در بخش خوداشتغالی با اولویت افراد تحت  پوشش كمیته امداد،بهزیستی ، فارغ التحصیلان دانشگاهی و مجموعه ای كه قانون مقرر كرده است اختصاص پیدا می كند.

سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس شوری اسلامی افزود: همچنین 35 درصد از این منابع به عنوان سود در اختیار بنگاه‌های كوچك و متوسط قرار می گیرد.

پورابراهیمی با بیان این‌كه 20 درصد نیز تخت عنوان حمایت از نوسازی صنایع با رویكرد كاهش مصرف انرژی هزینه می شود، بیان كرد:در همین راستا 20 درصد دیگر از منابع آزاد شده حذف یارانه بگیران در حوزه  مشوق های صادراتی و زیرساخت هایی كه مرتبط با این بخش هستند،صرف می شود.

وی گفت:با توجه به این‌كه اشتغال چالش اصلی مردم و از جمله مباحث اقتصادی كشور است،نمایندگان مجلس موافق هستند كه منابع آزاد شده از حذف یارانه بگیران بیشتر در بخش تولید،اشتغال و رونق اقتصادی هزینه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا فقط از حذف یارانه ی پر درآمدها بحث و تصمیم گیری میشه
چرا درباره فقرایی که نون شب ندارن اینگونه به افزایش یارانشون مصمم نیستن
آخرین اخبار