اراک ؛

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی کشور در مسیر توسعه

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بر ضرورت برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت های دریایی کشور تاکید کرد .

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی کشور در مسیر توسعه به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ امیر دریادار سیاری  در همایش «نقش دریا در اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه اراک  گفت: نگرش های اقتصادی به ظرفیت های آب های کشور نیازمند اصلاح است تا نقش تاثیرگذار و مهم این ظرفیت در ارتقای اقتصاد کشور رونمایی شود.

وی افزود: یکی از ظرفیت هایی که می تواند ما را به سمت اقتصاد مقاومتی و رشد و شکوفایی اقتصاد سوق دهد برنامه ریزی های صحیح و اصولی برای بهره گیری از ظرفیت آب های کشور است.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یکی از عوامل عدم بهره گیری از سرمایه ارزشمند آب های ایران، تمرکز بخش عمده ای از جمعیت در مناطق مرکزی کشور است که در این راستا باید آمایش سرزمین مورد بازنگری قرار گیرد و امکانات لازم برای بهره گیری از منایع دریایی کشور فراهم شود.

دریادار سیاری با اشاره به جمعیت چهار میلیونی دانشجویان در کشور تصریح کرد: از چهار میلیون جمعیت دانشجو در کشور تنها ۱۸ هزار نفر در رشته های مرتبط با علوم دریایی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از موقعیت های برتری نسبت به مناطق دیگر برخوردار است که از این موقعیت ها می توان به بهره مندی از منابع نفت و گاز و انرژی و ظرفیت های منابع آبی اشاره کرد بنابراین باید با برنامه ریزی و آینده نگری طوری عمل کنیم کشورمان به جایگاه و موقعیتی بالاتر و در خور امکانات و ظرفیت هایش دست یابد.

انتهای پیام /س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.