کرمان؛

برگزاری کنگره ی شهدای روحانی در کرمان

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کنگره شهدای روحانی استان سوم خرداد امسال همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان افزود : حدود 65 هزار نفر روحانی از سراسر کشور در دوران دفاع مقدس حضور داشتند که از این تعداد بیش از پنج هزار و 400 نفر به شهادت رسیدند لذا بالاترین آمار شهدای کشور بر اساس ضریب جمعیتی شهدای روحانی هستند.

حجت الاسلام محمدعلی محسن زاده افزود: استان کرمان 138 شهید روحانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر 30 هزار سند، پنج هزار قطعه عکس و 500 قطعه فیلم کوتاه از شهدای روحانی استان جمع آوری شده و ذخیره بسیار خوب فرهنگی از شهدای روحانی در اختیار مراکز فرهنگی، رسانه ای و مردم قرار دارد.

حجت الاسلام محسن زاده گفت: تعدادی از شهدای روحانی استان کرمان مانند شهید حجت الاسلام محمدجواد باهنر از شهدای ترور و شخصیتی بین المللی هستند.

وی با اشاره به اینکه سالروز شهادت شهید بزرگوار شهید مرتضی مطهری (12 اردیبهشت) به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مطرح شده افزود:به همین مناسبت از یازدهم تا هفدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران گرامی داشته می شود.

حجت الاسلام محسن زاده افزود: برگزاری نشست ویژه حکمت مطهر در شهر کرمان در رده های مختلف سپاه همزمان با سراسر کشور در مهدیه لشکر 41 ثارالله با حضور آیت الله سید احمد خاتمی از مهمترین برنامه هفته عقیدتی و سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، سرکشی از خانواده معزز شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و عقیدتی و سیاسی، برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی در سطح حوزه های مقاومت بسیج، نواختن زنگ سپاس معلم توسط بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و برگزاری محافل روشنگری با موضوع راه های مقابله با نفوذ فرهنگی از دیدگاه شهید مطهری از دیگر برنامه های این هفته است.

حجت الاسلام محسن زاده افزود: مسابقه وبلاگ نویسی، حضور در مرقد و تربت شهدا و عطرافشانی و غبارروبی قبور شهیدان، برنامه ورزشی کوهپیمایی و حضور درنماز جمعه سراسر استان از جمله برنامه های هفته عقیدتی و سیاسی است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کنگره ، شهدا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.