در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زنان و دور باطل گرفتار در اعتیاد

رئیس مرکز بین‌المللی توسعه خواهر شهرهای ایران گفت: سن زنان گرفتار در گرداب دور باطل اعتیاد به شدت کاهش یافته و این معضل قابل حل است.

زنان و دور باطل گرفتار در اعتیاد
علیرضا رجائی رئیس  مرکز بین‌المللی توسعه خواهرشهرهای ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علل رسوخ اعتیاد بین زنان و کاهش سن مصرف کنندگان این قشر در جامعه اظهار داشت: ناامیدی به آینده و آیته زندگی، ازدواج زود هنگام و تحمل سختی‌های آن، نبود شغل مناسب، فشار مشکلات اقتصادی، انتخاب دوستان نامناسب، ناآگاهی و ناشناخته ماندن نقش پذیری و اهمیت وجودزنان در جامعه برخی از دلایل گرایش این قشر آسیب پذیر به مصرف مواد است.

وی ادامه داد:  عدم تعریف درست و کامل از اعتقادات ایرانی و مذهبی ما، برخی از قشر‌ زنان جامعه را به لجاجت و تقابل با مسئولان رسانده و این افراد را کاملا جامعه زده و ناامید از آینده زندگیشان کرده است.

رئیس مرکز بین‌المللی‌ توسعه خواهر شهرهای ایران با بیان اینکه هم اکنون سن اعتیاد بین جسن زن جامعه به شدت کاهش یافته و حتی بین برخی از مدارس  راهنمایی دختران ما مشهود شده گفت: زنان به دلیل آسیب‌ پذیرتر بودن از مردان، با مصرف مواد مخدرهای‌ امروزه که بیشتر شیمایی بوده و منطقی نیستند با عوارض مخرب جسمی، روحی و روانی مواجه خواهند شد.

وی افزود: خود اشتغالی، حس استقلال، تعامل مسئولان، جلوه دادن حقیقی جایگاه والای زن در فرهنگ ایرانی اسلامی ما می‌تواند راه ترقی و امید را به حضور و نقش آفرینی زنان در جامعه گشوده و آنها را از گرایش‌های زننده مانند اعتیاد که مناسب وجود آنها نیست بر حذر بدارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار