لزوم توجه دست اندرکاران انتخابات به رعایت قانون و صیانت از آرای مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از دست اندرکاران انتخابات خواست بدون در نظر گرفتن خط و ربط دو نامزد انتخاباتی حوزه ی انتخابیه ی تربت حیدریه ، تنها به رعایت قانون و صیانت از آرای مردم توجه داشته باشند.

لزوم توجه دست اندرکاران انتخابات به رعایت قانون و صیانت از آرای مردمبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سید محسن صادقی گفت: تلاش ما این است که همچون مرحله ی نخست، انتخابات بدون هیچگونه انتقادی در حوزه ی انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات برگزار شود.

وی افزود: حوزه ی انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، تنها حوزه در خراسان رضوی است که انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در آن به دور دوم کشیده شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره حق الناس خواندن آرای مردم از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: از این جمله معظم له دریافت می شود که جانبداری نهادهای حاکمیتی و دولتی علیه یا له نامزدها 'حرام' است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی تاکید کرد: از نامزدهای انتخابات در حوزه ی انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نیز انتظار می رود ضمن رعایت رقابت سالم و قانونمند انتخاباتی، به نتیجه حاصل از شمارش آرای مردم تکمین کنند.
معاون استاندار و فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: این حوزه ی انتخابیه در مرحله نخست انتخابات از حیث هماهنگی، آرامش و بی حاشیه بودن در بین دیگر حوزه های انتخابیه نمونه بود.
حسن فتحی نیا گفت: در انتخابات هفتم اسفند سال گذشته، 61 درصد جمعیت واجد شرایط اخذ رای این حوزه ی انتخابیه مربوط به شهرستان تربت حیدریه، 22 درصد مربوط به شهرستان مه ولات و 17 درصد مربوط به شهرستان زاوه بود.
مسوول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان رضوی نیز گفت: در مرحله ی نخست انتخابات دهمین دوره مجلس سطح رضایت مندی رسانه ها از نحوه اطلاع رسانی بسیار بالا بود و در مرحله ی دوم نیز این رویه با جدیت دنبال می شود.
امیر پورمهدی افزود: رسانه های جمعی در مرحله ی نخست، در راستای ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی تلاش زیادی کردند و با وجودی که مرحله ی دوم تنها محدود به یک حوزه انتخابیه است، نیاز به ایجاد همان فضای دور نخست و حتی بیشتر از آن احساس می شود.
وی از فرمانداران این حوزه ی انتخابیه خواست تا در زمینه ی تحقق چنین فضای رسانه ای نهایت تلاش خود را داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات حوزه ی انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات نیز گفت: تمام هم و غم خود را صرف برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری کرده ایم و به دنبال آن هستیم در چهارچوب قانون شرایط برابری را برای دو نامزد حاضر در عرصه رقابت فراهم آوریم.
مهدی ناصری افزود: در این مرحله از انتخابات همه شعب اخذ رای این حوزه ی انتخابیه به سامانه احراز هویت مجهز شده اند.
فرماندار شهرستان زاوه نیز گفت: از مجموع 75 هزار نفر جمعیت این شهرستان 50 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند که در مرحله نخست شاهد مشارکت 81.5 درصدی آنان بودیم.
مهدی محمودی افزود: در مرحله دوم نیز برای برگزاری انتخابات 60 شعبه در نظر گرفته شده که 36 شعبه ثابت و بقیه سیار است.
فرماندار مه ولات نیز گفت: در مرحله ی نخست از مجموع 35 هزار نفر جمعیت واجد شرایط اخذ رای در این شهرستان، 76.7 درصد، معادل 27 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند.
مسعود رنجبر افزود: در این مرحله از انتخابات 47 صندوق اخذ رای در قالب 13 شعبه شهری و 34 شعبه روستایی و نیز دو شعبه سیار پیش بینی شده است.
حوزه ی انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در دور نخست انتخابات 25 نفر بر سر تصاحب آن به رقابت پرداختند که هیچ یک موفق به کسب 25 درصد آراء نشدند.
در دور دوم انتخابات که جمعه 10 اردیبهشت ماه برگزار می شود، دو نامزد دارنده بیشترین آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه، برای راهیابی به خانه ملت رقابت خواهند کرد.
انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار