تقویم روزانه فوتبال؛

اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر/جام قهرمانی رئال زیر اتوبوس رفت

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ یک اردیبهشت ( 20 آوریل ) رخ داده است اختصاص دارد.

اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر/جام قهرمانی رئال زیر اتوبوس رفتبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است ، می پردازیم.

*اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر

یک اردیبهشت 1385 ، استقلال برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شد.

استقلال در آخرین بازی لیگ در ورزشگاه مملو از تماشاگر ورزشگاه آزادی به مصاف برق شیراز رفت و با چهار گل این تیم را شکست داد. دو گل از رضا عنایتی و دو گل از سیاوش اکبرپور در آن مسابقه حکم به قهرمانی استقلال در لیگ داد. 

قلعه نویی آن زمان سومین فصل حضورش را روی نیمکت استقلال گذراند.

از نکات قابل توجه پس از مسابقه ، بی نظمی در جشن قهرمانی استقلال بود و با ورود اسب کنار زمین این بی نظمی ها به اوج خود رسید.

*پیروزی تیم ملی برابر کنیا

یک اردیبهشت 1376 تیم ملی ایران در یک دیدار دوستانه در تهران به مصاف تیم ملی کنیا رفت که توانست با سه گل این تیم را شکست دهد. گلهای تیم ایران را در این دیدار، مهدی مهدوی کیا ، محسن گروسی و خداداد عزیزی به ثمر رساندند.

تیم ما آن زمان با هدایت محمد مایلی کهن خود را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998 آماده می کرد.

*استعفای مایلی کهن از تیم ملی پس از فحاشی تماشاگران استقلال 

یک اردیبهشت 1388 ، محمد مایلی کهن ، سرمربي تيم ملي 15 روز بعد از آنكه توسط مسئولان فدراسيون فوتبال جانشين علي دايي شده بود با انتشار يك بيانيه احساسي از پستش استعفا داد. 

مايلي‌كهن كه از عدم واكنش مسوولان فدراسيون در قبال اهانت هواداران استقلال به او در بازي استقلال - سايپا ناراحت بود در جلسه با مسوولان فدراسيون از بيانيه بسيار تندش عليه سرمربي باشگاه استقلال دفاع كرد و فدراسيون را تهديد كرد كه اگر با شرايط او مشكل دارند، او استعفايش را تقديم خواهد كرد. گويا كفاشيان و تاج كه انتظار چنين واكنشي را از سوي مايلي‌كهن نداشتند از او درخواست مي‌كنند كه استعفايش را پس بگيرد.

با اين همه به او دستور مي‌دهند كه بدون هماهنگي با آنها حق مصاحبه با هيچ رسانه‌اي ندارند. حكمي كه براي مايلي‌كهن حتي از حكم اعدام هم بدتر بود و بنابراين او تصميم گرفت با استعفايش خيال همه را راحت كند.

*راموس جام قهرمانی را زیر اتوبوس انداخت

20 آوریل 2011، رئال مادرید پس از 18 سال قهرمان جام حذفی اسپانیا شد اما زمانی که به مادرید بازگشتند و با اتوبوس سقف باز بین هوادارانشان رفتند تا جشن قهرمانی بگیرند، جام از دستشان افتاد و به زیر اتوبوس رفت.

رئال پیش از این آخرین بار در سال 1993 قهرمان جام حذفی شده بود و در فینال سال 2011 بارسلونا را شکست داد. آنها در ورزشگاه مستایا به مصاف هم رفتند و بازی در طول 90 دقیقه بدون گل مساوی شد اما در وقت های اضافه و دقیقه 105 دروازه بارسا را باز شد و رئال این مسابقه را برد و قهرمان شد.

البته این جام زیاد برای رئالی ها دوام نیاورد و در هنگام بازگشت به مادرید از دست سرخیو راموس افتاد و به زیر اتوبوس تیم رفت.

اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر/جام قهرمانی رئال زیر اتوبوس رفت

*کاری که رئال نکرد را شالکه انجام داد

20 آوریل 2012 ،  رائول گونزالس اعلام کرد که فصل بعد را در شالکه نخواهد ماند و در کنفرانس خبر با حضور هورست هلدت، مدیر ورزشی باشگاه، این خبر را اعلام کرد، بعد از آن بود که مدیر ورزش باشگاه شالکه اعلام کرد که از این به بعد دیگر هیچ بازیکنی را با پیراهن شماره 7 شالکه در زمین‌ نخواهیم دید. این روشی بود که سران شالکه برای قدردانی از رائول برگزیدند؛ کاری که سران مادرید برای رائول انجام نداده بودند.

 رائول در طول حضور دو ساله‌اش در شالکه افتخارات فراوان را برای این تیم کسب کرد با گل‌هایی که در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر می‌رساند، شالکه را به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها رساند و در نهات این تیم به دست یونایتد از گردونه رقابت‌ها حذف شد. به علاوه رائول با شالکه توانست قهرمانجام حذفی آلمان شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.