بیرجند؛

قاتل خاموش با طعمی شیرین

دیابت یا همان قاتل خاموش که روز به روز افراد زیادی را به خود مبتلا می کند تا کنون 422 میلیون نفر را در دام خود گرفتار کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس مرکز بهداشت بیرجند در مراسم آغاز هفته سلامت در استان از افزایش 4 درصدی دیابت در دنیا خبر داد.

مشایخی جم گفت:بیماری دیابت یکی از تهدیدهای جدی برای جامعه بشری محسوب می‌شود.

با اشاره به اینکه با پیشرفت‌ علم ، بسیاری از بیماری‌های واگیردار کنترل شده است، افزود: با این وجود بیماری‌های غیرواگیر و دررأس آن بیماری دیابت شیوع پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آمار همیشه گویای واقعیت‌های زیادی است گفت : در حال حاضر 422 میلیون نفر از جمعیت دنیا مبتلا به دیابت هستند که این رقم روبه افزایش است.

وی با بیان اینکه علائم بیماری دیابت پرنوشی، پرادراری، زیادخوردن غذا همراه با کاهش ورزن است افزود : بهترین راه پیشگیری ازبیماری دیابت کاهش وزن ماهیانه 2 کیلوگرم در پیشگیری از دیابت موثراست.

رئیس مرکز بهداشت با بیان این‌ که دیابت از جمله بیماری‌هایی است که همه اعضای بدن را درگیر خود می‌کند، اظهار کرد : این بیماری عوارض زیادی را برای چشم، سیستم عصبی، کلیه، قلب و عروق دارد.

مشایخی جم خاطرنشان کرد : مشخصه دیابت قند خون وفشارخون بالا است که دولت باید سرمایه گذاری بیشتری در بخش دیابت داشته باشد.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار