زنجان؛

تامين امنيت انتخابات بزرگترين رزمايش و صحنه نمايش اقتدار پلیس

فرمانده انتظامی استان زنجان تامين امنيت انتخابات را بزرگترين رزمايش و صحنه نمايش اقتدار نيروی انتظامی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، سردارعليرضا صالحي در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: استفاده از ظرفيت هاي مردمي براي غلبه بر مشكلات اجتماعی، بهترين شيوه كاهش ناهنجاری ها در بين اقشار مختلف مردم است.

وي با اشاره به ضرورت مشاركت و همكاري پليس و معتمدين محلات افزود: ارتباط و همكاری كلانتری ها و پاسگاه ها با اين اعضای معتمد پليس در محلات مختلف شهر باعث مي شود ريشه جرايم و مفاسد در محلات خشکانده شود.

اين مقام انتظامي تصريح کرد:رويكرد پليس در حل مشكلات و معضلات موجود در جامعه، رويكرد اجتماعي است و ارتباط مستقيم با شهروندان و استفاده از نظرات آنان در حوزه های مختلف امنيتی و پيشگيری از جرايم از اولويت های هميشگي پليس به شمار مي رود.

فرمانده انتظامي استان زنجان افزود:تمام مفاسد فردی و اجتماعی از ضعف اعتقادات دينی است و دين در سالم سازي محيط اجتماعی نقش بسيار موثری دارد.

سردار صالحي ، نهادينه شدن امر به معروف و نهي از منکر را باعث اصلاح و پيشرفت جامعه، بعنوان يکي از راهکارهای مهم سالم سازي در جامعه معرفی کرد و گفت: اين فريضه مهم الهي بايد در جامعه ساري و جاری شود.

اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: بسط و ترويج فرهنگ خود کنترلي ، توسعه هنجارهای اجتماعی و بستر سازي مناسب براي نهادينه شدن همکاری و مشارکت جدی شهروندان به منظور پيشگيري از بروز جرم و ارتقاء امنيت در دستور كار پليس قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی شهروندان و جلب مشارکت مردم نقش ممتاز و کلیدی پیشگیری اجتماعی است،گفت :همکاری و همراهی شهروندان در بحث پیشگیری نقش مؤثر و بسزایی در کاهش وقوع جرائم می‌تواند داشته باشد و شهروندان باید در این مقوله مهم، پلیس را یاری کنند.

صالحي با اشاره به اينكه هدف اصلي پليس خدمت رساني به مردم مي باشد ، افزود:كلانتري ها و پاسگاه ها بايد مامن و پناهگاه مردم باشد و کارکنان بايد با احساس مسئوليت و تلاش مضاعف ماموريت هاي محوله را به خوبي انجام دهند.

وی ادامه داد: پشتوانه مردم از پليس بزرگترين سرمايه اجتماعي ما محسوب مي شود كه بايد با اجراي مطلوبتر ماموريت ها و برخورد کريمانه با مردم موجب تقويت و افزايش سرمايه اجتماعي شويم.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به ضرورت رفتار مناسب کارکنان با مردم، گفت: کارکنان انتظامي استان زنجان بايد با رفتار و برخورد مناسب در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگويي و ارائه خدمات به کليه شهروندان باشند .

وی در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه انتخابات پيش رو با حضور گسترده مردم و با صلابت انجام مي گيردی تصريح كرد : يكي از راه هاي نگهداری اين نظام و انقلاب، برپايی هرچه باشكوهتر دومين دوره انتخابات در دهم ارديبهشت ماه امسال است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه دشمن از هر طريقي در صدد ضربه زدن و تحت تاثير قرار دادن شکوه و عظمت انتخابات است و هرکجا ضعفي مشاهده کند ضربه خواهد زد، افزود: لذا بايد در ايام انتخابات با آمادگی کامل باشيم.

فرمانده انتظامی استان زنجان تامين امنيت انتخابات را بزرگترين رزمايش و صحنه نمايش اقتدار نيروي انتظامي توصيف و اظهار کرد: امروز ماموريت بزرگی بر عهده اين نيرو قرار داده شده و آن ايجاد امنيت و حفاظت از صندوق ها و شعب اخذ رای و ايجاد فضايی امن و آرام براي حضور حد اكثري مردم در پاي صندوق هاي رای است.




انتهای پیام/ن

برچسب ها: انتخابات ، رزمایش ، اقتدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.