اردبیل؛

پساتحریم فرصتی برای افزایش تولید در کشور است

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: پساتحریم فرصتی برای افزایش تولید در کشور است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز پورسلیمان در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: تحریم‌های داخلی با عناوین بروکراسی، نظارت‌ها، قوانین و مقررات ناکارآمد، آیین‌نامه‌های اجرایی فلج کننده، اعمال سلیقه‌ها و تعدد مجوزها در نظام مدیریتی و اداری است.

وی گفت: با توجه به اینکه پساتحریم فرصتی را برای افزایش تولید در کشور فراهم آورده است شناسایی موانع تولید و کسب و کار و حذف قوانین و دستورالعمل‌های بازدارنده و مخل از مهمترین گام‌هایی است که در این دوره باید برداشته شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: تا زمانی که رتبه کسب و کار در کشور ما کاهش پیدا نکرده و وضعیت بهبودی پیدا نکند محال امر است فضای کشور برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مناسب باشد.

پورسلیمان یادآور شد: با سرمایه‌گذاری‌های محدود و منابع کمیاب کشور به غیر از نیازهای ضروری باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های سودآور حرکت کنیم که یک برنامه‌ریزی دقیق برای احیای اقتصاد ایران و استفاده از فرصت‌ها نیاز است.

وی ضرورت تشکیل اتاق‌های فکر اقتصادی را یادآور شد و افزود: تشکیل تیم‌ها و اتاق‌های فکر اقتصادی در نهادهای بخش خصوصی و دولتی و توجه عملی‌تر به نظرات کارشناسان و بخش خصوصی برای مدیریت دوران پساتحریم می‌تواند نقش مهمی را در اداره کشور و استفاده از فرصت‌های جدید داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.