سنگنوردی، یخ نوردی و کوهنوردی با اسکی در آستانه ورود به المپیک

زمزمه های ورود این رشته های ورزشی به المپیک شنیده می شود و حضور آنها در این مسابقات می تواند مخاطبان زیادی در دنیا برای خود جذب کنند و بیشتر در جوامع ملل شناخته شود.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در این خصوص به خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همزمان با برگزاری المپیک ریودوژانیرو در تابستان 95 در برزیل، مجمعی درباره حضور رشته هایی همچون سافت بال، بیس بال، کاراته و سنگنوردی برگزار خواهد شد تا چگونگی ورود آنها به این رقابت ها مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: المپیک 2020 در شهر توکیو انجام خواهد شد و تلاش می شود ورزش های فوق وارد این مسابقات شود و به این نکته باید اشاره کنم که ژاپنی ها در سنگنوردی 500 هزار ورزشکار دارند که به صورت رسمی در این رشته فعالیت می کنند و امیدوارند که این ورزش به المپیک وارد شود.
 
زارعی در ادامه گفت: بازی های زمستانی 2018 در کره جنوبی و 2022 در چین برگزار خواهدشد و تلاش هایی صورت می گیرد تا یخ نوردی و کوهنوردی با اسکی هم وارد این مسابقات شود.
 
وی در پایان خطر نشان کرد: ورود این ورزش ها به المپیک و بازی های زمستانی کمک شایانی به رشد و توسعه آن در کشورمان می کند و اینکه افرادی در جامعه هستند که شناخت کافی از این رشته ها ندارند و با این کار آشنا می شوند و مهمتر از همه به کوهنوردی و یخ نوردی و سنگنوردی اعتبار می دهد و اسپانسرها را جذب می کنند تا حمایت مالی شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار