ایوبی در جمع خبرنگاران:

مرا محترمانه به خوش بینی متهم می‌کنید

من در این مملکت تدریس کرده‌ام و از سرمایه‌های نیروی جوانان خبر دارم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت‌ الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با حضور در مکان سی و چهارمین جشنواره جهانی فجر در جمع خبرنگاران در خصو جشنواره جهانی فجر گفت: جشنواره جهانی فجر و سینمای ایران مدعی است که می‌تواند تمام افراد و کشورهایی که از نظر محتوا و مضمون به فرهنگ کشور ما نزدیک هستند را دعوت کند تا در یک فضا به تعامل بپردازند.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر خوش بینی و مثبت‌اندیشی در همه موارد گفت:‌ شما هم سعی کنید مثل من مثبت‌اندیش باشید همیشه من را محترمانه به خوش بینی و خوش خیالی متهم می‌کنید چرا خوشبین نباشم. مردم ما، سینمای ما و کشور ما خوب است کشوری با این همه جمعیت جوان و تحصیل کرده داریم. من خودم تدریس کرده‌ام و میدانم کشورمان چه سرمایه‌هایی دارد. سینمایی که در آن مسئولیت دارم روزهای خوبی را پشت سر میگذارد حتی سوکوروف روسی به من گفته است که سینمای شما یک سرمایه است و باید برای حفظ آن هزینه کنید.
 
ایوبی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر تعداد زیاد فیلمهای آسیای شرقی نسبت به اروپا گفت: آقای میرکریمی همه فیلمها را دیده‌اند و انتخاب کرده‌اند. نگاه ما بر جهان نگاهی ایرانی و جهان ایرانی است. در حوزه‌ای که به ما مربوط می‌شود و به خاطر برخی محدودیت‌ها فیلم‌هایی را انتخاب کرده‌ایم و بقیه آن به سیستم کل کشور برمیگردد.
 
رئیس سازمان سینمایی همچنین در خصوص جدا شدن بخش ملی و بین‌الملل عنوان کرد:‌ من ترجیح می‌دهم اسم جدایی را نبریم. در واقع دومین سال است که می‌خواهیم جشنواره بین‌المللی برگزار کنیم. سال گذشته برگزار شد و امسال هم خوب خواهد بود ضمن اینکه بخش مارکت که بازار فیلم است نیز به این دیده شدن کمک میکند. دنیای مجازی بسیار مهم است و هر سینماگری که از نزدیک با ایران و سینمای آن آشنا میشود مجذوب و مبهوت آن میشود.

ایوبی در خصوص انتخاب میرکریمی به عنوان دبیر و دلیل آن گفت: من چه کسی را انتخاب کنم که یک عده چیزی نگویند و اعتراض نکنند. میرکریمی جزو چهره‌های درخشان و خوش فکر سینما است و ما سعی داریم بهترین‌ها را انتخاب کنیم. آن عده هم که به همه چیز اعتراض دارند مهربان باشند و مثل من به مسائل خوش‌بین باشند.
 
ایوبی همچنین در خصوص تغییر ساختار جشنواره جهانی گفت: چرا همیشه دنبال ساختار ثابت هستید. سینما بزرگ و گسترده می‌شود و مخاطبان بیشتری پیدا می‌کند. استقبال جوان‌ها از سینما و بخش هنر و تجربه اتفاق جدیدی بود. ما در ساختار قدیمی سینما 50 سال است که دست و پا میزنیم و باید آن را تغییر دهیم. آقای میرکریمی تا هر وقت که راضی باشد و تمایل به دبیری داشته باشد در این سمت خواهد ماند.
 
وی در پایان در خصوص نامگذاری امسال در عرصه سینما گفت: ما هر سال را که به یک عنوان نامگذاری می‌کنیم می‌خواهیم در آن بخش بیشتر توجه کنیم. امسال هم اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است و ما طبیعتا به صورت مضاعف به اقدام و عمل در بخش سینما می‌پردازیم و سعی می‌کنیم پیشرفت رو به خوبی داشته باشیم.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.