مصادره ۲ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران در آمریکا

دادگاه عالی آمریکا طی حکمی بخشی از دارایی های ایران را در بانک نیویورک به نفع خانواده قربانیان حوادث تروریستی مصادره کرد.

مصادره ۲ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران در آمریکابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه عالی آمریکا در حکمی با درخواست ایران برای بازگرداندن بخشی از دارایی های این کشور مخالفت کرد.
 
این دادگاه در حکمی اعلام کرد ۲میلیارد دلار از دارایی بلوکه شده ایران را به عنوان غرامت برای خانواده های قربانی اقدامات تروریستی ایران اختصاص داد. آمریکا مدعی است ایران در بمب گذاری سال ۱۹۸۳ یک پایگاه نظامیان آمریکایی در شهر بیروت نقش داشته است.
 
طبق اعلام این بانک در حال حاضر این بخش از دارایی های ایران در بانک سیتیبانک نیویورک نگهداری می شود که قرار است به خانواده قربانیان بخشیده شود. بانک مرکزی ایران در سال ۲۰۱۴ به دادگاهی در نیویورک برای بازگرداندن دارایی های ایران در این بانک شکایت کرده بود.
 
«تد اولسون» یکی از وکلای خانواده قربانیان از این تصمیم دادگاه عالی آمریکا استقبال کرد و گفت: این دارایی ها باید به خانواده ها منتقل شود. وی ادعا می کند هزار خانواده آمریکایی قربانی اقدامات ایران هستند.
 
وکلای بانک مرکزی ایران هنوز به این رای دادگاه عالی آمریکا واکنش نشان نداده اند.
 
پیش از این کنگره آمریکا با تصویب لایحه ای خواستار اقدام قانونی دولت آمریکا برای بلوکه کردن دارایی های ایران به نفع خانواده قربانیان شده بود.
 
کنگره و دادگاه عالی آمریکا ایران را به حمایت از حزب الله لبنان متهم می کنند. آنها می گویند اقدامات حزب الله علیه اشغال گران صهیونیستی تروریستی محسوب می شود.


منبع: مهر

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۲:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
آمریکا باید سریعن این پول را خرج کشور خودش کنه . مثلا باهاش برای مردم آمریکا ایجاد اشتغال کنه یا مراکز تفریح برای مردم بسازه .‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس چرا مسوولین مقابله به مثل نمیکنند اگه اینطوره آمریکا افرادبیشماری ازمردم بیگناه ایران را فقط مستقیأ خودش کشته مانند سرنگون کردن هواپیمای مسافربری مان درخلیج فارس که بیش از ۲۷۰نفر پرپرشدن جنگ ۸ساله باحمایت پشتیبانی آشکارازصدام علیه ایران رقم زد کل کشت کشتاردرمرزهای مان عاملش آمریکاست بیش از۱۷۰۰۰ نفربه توسط عمال نفوذی آمریکا فقط درایران ترورشدن چرا کسی صداش درنمیاد ..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
خرج دوا درمون بشه ایشالا
آخرین اخبار