محوریت «اقتصاد مقاومتی» گزینه روی میز رادیو ایران

20 هزار دقيقه برنامه در راديو ايران به تولید محتوای اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.

بهنام احمدپور مدير راديو ايران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های سال جاری اين راديو و اولويت اقتصاد مقاومتی در آن گفت: 26 عنوان برنامه شامل حدود 20 هزار دقيقه به موضوع يادشده می‌پردازند. برنامه‌های جديد ما در سال جديد شامل برنامه‌های جذاب و سرگرم‌كننده‌ای است. 

وي ادامه داد: برنامه «مسابقه»؛ شنبه تا چهارشنبه 11:45، برنامه طنز «خنداخند» با رويكرد طنز و سرگرمی؛ شنبه تا چهارشنبه، 16:45، برنامه «رد پای حادثه»؛ با رويكرد بررسی آسيب‌های اجتماعی جمعه‌ها 20:00، «زير آسمان آبی» با محوريت روستا و مسائل روستاييان؛ پنجشنبه‌ها 22:05 و «نشانی» پرداخت هنرمندانه به سخنان مقام معظم رهبری؛ شنبه تا چهارشنبه 21:45 پخش می‌شوند.

وي افزود: همچنين دو برنامه از گروه جامعه داريم كه پنجشنبه‌ها ساعت 11:45 و جمعه‌ها 11:30 با رويكرد اطلاع‌رسانی در آخر هفته، پخش خواهند شد و هنوز در مورد اسامی آن‌ها تصميم قطعی گرفته نشده‌ است، ولی در كنداكتور هستند.

مدير راديو ايران تصريح كرد: برنامه «دروازه‌های موفقيت» نيز با رويكرد اقتصاد مردم‌محور و اقتصاد مقاومتی جمعه‌ها ساعت 11:00 پخش می‌شود.

احمدپور در مورد برنامه‌هايی با موضوع شعار امسال يعنی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نيز گفت: پيش بينی شده 26 عنوان برنامه راديو ايران به موضوع اقتصاد مقاومتی بپردازند كه شامل حدود 20 هزار دقيقه در سال 1395 خواهد شد. برنامه‌هايی با ساختارهای متنوع و متفاوت؛ مثل برنامه‌های گفتگومحور، مسابقه، برنامه‌های كودک و ... كه از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و تربيتی به اقتصاد مقاومتی خواهند پرداخت و در اين باره فرهنگ‌سازی می‌كنند. 

مدير راديو ايران در مورد اين برنامه‌ها نيز گفت: برنامه گفتگومحور «شناسا» به تهيه‌كنندگي آرمان ستوده، مستند «روز» هر دو از گروه دانش و اقتصاد، برنامه تركيبی «ايرانشهر» به تهيه‌كنندگی مرضيه طبرستانی و مهدی ساعی، برنامه تركيبی «سلام ايران» به تهيه‌كنندگی ليدا عرفانيان و آرمان ستوده هر دو از گروه جامعه به موضوع اقتصاد مقاومتی می‌پردازند. 

وی تاكيد كرد: البته در برنامه‌های ديگر نيز به اين موضوع پرداخته می‌شود و حتی در برنامه «شب به خير كوچولو» به تهيه كنندگی گلريز وكيلی از گروه جامعه، «كوی نشاط» به تهيه‌كنندگی مهدی ساعی و «راديو جمعه» به تهيه‌كنندگی ساجد قدوسيان هر دو از گروه ورزش و تفريحات نيز با زبان كودكان و يا در قالب طنز به اين موضوع می‌پردازيم. 

وی در مورد همکاری‌های گروه اقتصاد این رادیو با میز اقتصاد مقاومتی مرکز پژوهش و افکارسنجی صدا و سیما نیز گفت: یکی از اهداف گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران، آگاهی بخشی و به عرصه کشاندن نخبگان در عرصه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است و اطلاع رسانی شفاف توأم با امیدآفرینی در راستای حفظ منافع ملی می تواند نقش مهمی در تقویت وحدت و انسجام ملی و ایجاد تحرک و نشاط در جامعه داشته باشد. از آنجا که یکی از وظایف میز مطالعاتی اقتصاد مقاومتی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است، گروه اقتصاد رادیو ایران می تواند با معرفی کارشناسان خبره اقتصادی کمک موثری به برنامه های اقتصادی گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران نماید.

احمدپور تاکید کرد: رادیو ایران به تناسب موضوعات و برنامه های مختلف از مسئولان نهادهای دولتی و اساتید دانشگاهی در برنامه ها دعوت می کند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار