ظريف:

مهمترين اولويت براي دستيابی به اهداف توسعه، مبارزه با افراط گرايی وخشونت است

وزير خارجه كشورمان گفت: مهم ترين اولويت درجهت تحقق اين موضوع مقابله با افراط گرايي و خشونتي است كه منطقه خاورميانه و ماوراي آن را به ويراني كشانده است.

مهمترين اولويت براي دستيابی به اهداف توسعه، مبارزه با افراط گرايی وخشونت استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدجواد ظريف" وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران بعد از ظهر روز پنجشنبه در نشست موضوعي مجمع عمومي سازمان ملل پيرامون دستيابي به اهداف توسعه پايدار اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران مصمم به اجراي كامل و موثر دستور 2030 توسعه پايدار است.

ظريف اضافه كرد: دولت ايران برغم چالش ها و موانع بسيار از جمله محدوديت ها و تحريم هاي غير منصفانه روندي انتقالي را براي دستيابي به اهداف تعيين شده توسعه پايدار آغاز كرده و رويكردي استراتژيك را در اين زمينه در پيش گرفته است.

وي افزود: در راستاي سياست هاي ملي جمهوري اسلامي ايران ،اولويت هايي را براي برخورد با موضوعات عمده اي همچون ريشه كن كردن فقر ، مديريت پايدار آب ها و سيستم تخليه فاضلاب ها، منابع انرژي تجديد پذير، مسكن ،مبارزه با كوير زدايي وجنگل زدايي، بوجهي كه هيچ فرد يا قشري از جامعه به فراموشي سپرده نشود، تعيين كرده است.

وزير خارجه كشورمان بر اين نكته نيز تاكيد كرد: اجراي دستور 2030 مستلزم حمايت و همبستگي موثر تري از سوي جامعه جهاني است و سازمان ملل بايد در اين رابطه نقش حساس هماهنگ كننده را به منظور تقويبت همكاري هاي بين المللي در جهت توسعه پايدار به عهده بگيرد.

ظريف با اشاره به اين كه چالش ها و فرصت هاي مشتركي در تلاش هاي جمعي منطقه خاورميانه براي دستيابي به صلح و ثبات وتوسعه وجود دارد افزود: جمهوري اسلامي ايران در همين بستر به تلاش براي تقويت همكاري هاي خود با كشور هاي منطقه اي و فرا منطقه اي و با هدف ايجاد چهارچوبي موثر براي دستيابي به اهداف توسعه پايدار در اين منطقه ادامه خواهدداد.

ظريف در پايان تاكيد كرد: در اين راستا مهمترين اولويت تلاش هاي مشترك جهاني بايد مقابله با افراط گرايي و خشونت باشد كه خاورميانه وماوراي آن را به ويراني و آشوب كشانده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار