ایلام؛

پذیرایی ۸۶ مسجد ایلام از ۵ هزار و ۵۰۰ معتکف ایام البیض

همزمان با سالروز ولادت با سعادت مولود كعبه و آغاز ایام البیض بیش از پنج هزار نفر از مردم استان ایلام از سحرگاه پنجشنبه ۱۳ رجب با حضور در مساجد در آیین معنوی اعتكاف شركت كرده و معتكف شدند.

پذیرایی ۸۶ مسجد ایلام از ۵ هزار و ۵۰۰ معتکف ایام البیض
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام، صبح امروز (۳ اردیبهشت) اظهار كرد: سال گذشته ۶۵ مسجد پذیرای معتكفان بود كه امسال به منظور رفاه حال مردم این تعداد به ۸۶ مسجد در شهرستان های مختلف افزایش یافته است.

حجت الاسلام حشمت الله رستمی، افزود: متقاضیان شركت در آیین معنوی اعتكاف در این استان برای دومین سال متوالی از طریق سامانه های اینترنتی ثبت نام كردند كه تعداد آنها نسبت به پارسال نیز افزایش داشته است.

وی، تاكید كرد: بیش از ۴۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی كار برپایی آیین معنوی اعتكاف امسال در این استان را بر عهده دارند ضمن اینكه امسال به منظور اجرای مطلوب برنامه های اعتكاف نشست هایی با رابطان فرهنگی و هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی استان برگزار شد.
 
رستمی، عمده برنامه های اجرایی برای معتكفان را حضور مبلغان، برگزاری حلقه صالحین، محافل قرآنی و تفسیر، اقامه نماز جماعت، برگراری آیین های ادعیه، اجرای اعمال ام داوود و مسابقات فرهنگی اعلام كرد.

ایام البیض (اعتكاف) همه ساله از سحرگاه ۱۳ رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.