سمنان؛

زنان معتکف 3 برابر مردادن در سمنان

امسال از 2000 معتکف سمنان 75 درصد بانوان و 25 درصد آقایان می باشند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: در مراسم اعتکاف سال گذشته در شهرستان سمنان یک‌هزار و 400 نفر حضور داشتند که امسال با افزایش 30 درصدی تعداد معتکفین
به 2 هزار نفر رسیده است.
 غلامرضا زاهدی شمار زنان معتکف در سمنان را سه‌برابر تعداد آقایان اعلام کرد و افزود : از این تعداد 75 درصد بانوان و 25 درصد اقایان هستند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: معتکفان در پنج مسجد: الزهرا، المهدی ، مهدیه، مسجد امام، مسجد جامع و همچنین در پردیس الزهرا خواهران دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه سمنان و پادگان هوایی سمنان به انجام اعمال و عبادات می‌پردازند.                                                  
حجت‌الاسلام زاهدی گفت: اقامه نماز جماعت، خواندن دعاهای وارده، برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع) و وفات حضرت زینب (س)،سخنرانی‌های بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی، طرح "با قران در زلال اعتکاف"، مراسم ختم قرآن برای شهدا و اموات و طرح تصحیح  قرأت نماز و...از مهمترین برنامه‌های این مراسم معنوی در سطح سمنان است.
وی با اشاره به هزینه‌های مراسم اعتکاف نیز گفت: اکثر این هزینه‌ها توسط خود معتکفین انجام می‌شود و اداره اوقاف هم کمک ناچیزی در تبلیغات داشته است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به برخی مشکلات و موانع در برگزاری مراسم اعتکاف اظهار داشت: از آنجا که ساخت برخی مساجد به منظور برگزاری مراسم اعتکاف نبوده مقداری مشکلات بهداشتی وجود دارد و همکاری نکردن برخی مسولان استانی و شهرستانی هم مشکلی است که باید مرتفع شود.
وی افزود: بیشترین تاثیرگذاری اعتکاف از لحاظ خلوت‌گزینی و درک معرفت‌الهی است که باعث ایجاد نوعی معرفت دینی و معنوی در فرد می‌شود و اثار و برکات آن تا مدت‌ها در روح و جسم فرد معتکف باقی مانده و به اطرافیان هم انتقال می‌یابد.
انتهای پیام / د

زنان معتکف 3 برابر مردادن در سمنان
برچسب ها: اعتکاف ، برگزاری ، زنان ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.