شبکه کشوری بیماری نقص ایمنی ایجاد می شود

رئیس هشتمین کنگره نقص ایمنی گفت: شبکه کشوری بیماری نقص ایمنی به زودی در کشور احداث می شود و در این صورت دسترسی به درمان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛
 دکتر اصغر آقامحمدی رئیس هشتمین کنگره بین المللی نقص ایمنی که از صبح امروز در مرکز طبی کودکان آغاز به کار کرده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 22 تا 29 آوریل مصادف با 4 تا 11 اردیبهشت در دنیا هفته جهانی نقص ایمنی است، گفت: به دلیل اینکه آگاهی افراد جامعه در خصوص بیماری‌های نقص ایمنی ناکافی است تلاش شده تا سطح آگاهی سیاست‌گذاران سلامت، پزشکان و جامعه در تمامی کشورها در این هفته افزایش پیدا کند که هدف اصلی این کنگره است. 

وی با اعلام اینکه تشخیص به موقع و درمان مناسب در بیماری‌های نقص ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است، بیان کرد: بیماران نقص ایمنی با تشخیص به موقع و بدون اینکه دچار عارضه شوند می‌توانند از زندگی مناسبی برخوردار شوند و تشخیص دیر هنگام باعث بروز عوارض می شود که با ایجاد شبکه کشوری بیماری نقص ایمنی دسترسی به درمان افزایش پیدا می‌کند و با سیستم تعریف شده ارجاع از شهرستان به تهران بسیاری از بیماران در شهر خود درمان می‌شوند و دیگر نیازی به مراجعه تمامی آنها به تهران نیست. 

رئیس هشتمین کنگره نقص ایمنی تصریح کرد: این شبکه به زودی در کشور احداث می‌شود که در آن متخصصان نقص ایمنی از هر استان، هیئت امنایی را تشکیل می‌دهند و این هیئت امنا با تشکیل کمیته راهبردی و کمیته اجرایی به افزایش ارتباطات علمی و مشاوره های پزشکی متخصصان با یکدیگر کمک می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه این شبکه از سه قسمت تصمیمات شبکه و افزایش سطح آگاهی پزشکان و جامعه، ایجاد آزمایشگاه های مختلف و انجام آزمایشهای تشخیصی و سیستم ارجاع بیماران به مراکز تشخیصی تشکیل شده، اظهار کرد: اکنون بیماری که تمکن مالی دارد به تهران می‌آید و شخصی که از امکانات مالی مناسب برخوردار نیست در شهر خود به درمان ادامه می‌دهد که با احداث این شبکه تنها بیمارانی که امکان درمان در شهرستان را ندارند به تهران برای روند درمانی خود مراجعه می‌کنند. 

آقامحمدی با اعلام اینکه این شبکه از 10 منطقه کلان کشور بر اساس نظام سلامت ایجاد شده، افزود: شبکه کشوری بیماری نقص ایمنی از تمام متخصصان ایمونولوژی استان‌های تهران، ‌اصفهان، فارس، خراسان، هرمزگان، بوشهر، کردستان و دیگر شهرها تشکیل شده که در آن به آخرین مطالب علمی ارائه شده در کنگره های علمی و تشخیصی می‌پردازند. 

رئیس هشتمین کنگره نقص ایمنی با اعلام اینکه بیش از 150 مقاله در این کنگره به صورت پوستر و سخنرانی ارائه شده تصریح کرد: سخنرانانی از کشورهای فرانسه،‌ آلمان، انگلستان، ایتالیا و آمریکا در خصوص تازه‌های نقص ایمنی به ارائه مطلب می‌پردازند که با تعاملاتی که با این کشورها داریم و فعالیت‌های مشترکی که در خصوص تشخیص بیماریها ارائه می دهیم بسیاری از ژن‌های نقص ایمنی شناخته شده اند. 

لازم به ذکر است، هشتمین کنگره بین‌المللی نقص ایمنی در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت ماه در مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار