یزد؛

تامين ٧٠درصد هزينه های درمانی زوجهای نابارور توسط وزارت بهداشت

٧٠درصد هزينه های درمانی زوجهای نابارور توسط وزارت بهداشت تامين می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به هزينه بالای تامين دارو و اعمال جراحی زوجهای نابارور جهت فرزنددار شدن گفت: با اجراي طرح تحول نظام سلامت، ٧٠ درصد از هزينه های درمانی زرجهای نابارور توسط وزارت بهداشت تامين می شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: اين ميزان حمايت وزارت بهداشت از زوجهای نابارور، كافی نيست و منتظريم تعيين تكليف بودجه در مجلس و ابلاغ آن به دولت هستيم.
وزير بهداشت اظهار اميدواری كرد تا در سالجاري خدمات بيشتری به صورت دولتی به زوجهای نابارور ارائه گردد.
وی همچنين در ادامه از راه اندازی ٢٠٠ مركز خدمات جامع سرطان در كشور طی دو سال آينده خبر داد و گفت: بعلت هزينه های بالای درمان سرطان، قيمت برخی از داروهای مبتلايان به سرطان تا ٥٠ درصد و برخی ديگر تا ١٠٠ درصد كاهش يافته و اميدواريم با راه اندازی اين مراكز، خدمات يكپارچه درمانی به مبتلايان ارائه گردد و هزينه های درمانی آنان نيز كاهش يابد.

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكی پس از برگزاری همايش ملی سلامت  با اشاره به اينكه بودجه وزارت بهداشت در سالجاری تنها ٢/٥ درصد رشد داشته است گفت: بودجه تخصيص يافته به وزارت بهداشت كمترين رشد را در مقايسه با ساير وزارتخانه هاداشته و سهم حوزه سلامت از بودجه دولتي، تنها پنج درصد است.
سيد حسن قاضی زاده هاشمی خاطر نشان كرد: اين در حالي است كه بودجه اختصاص يافته هميشه بيش از ١٠ درصد بوده و در دو سال گذشته بدليل كاهش قيمت نفت، بودجه اين وزارتخانه به كمترين ميزان خود در سالهاي گذشته رسيده است.
وزير بهداشت اظهار اميدواری كرد تا در سالجاری با افزايش قيمت نفت، بودجه اين وزارتخانه كه نقش اساسی در زندگی فردی و اجتماعی  افراد دارد، نيز افزايش يابد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار