مقاله داغ عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) چاپ شد

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) با ارائه مقاله ی خود سبب انقلابی در میان پژوهشگران الزهرا(س) شد.

فاطمه احمدی بویاغچی عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه الزهرا در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مقاله پرطرفدار خود که مورد تائید بسیاری از پژوهشگران دانشگاه الزهرا(س) قرار گرفت، گفت: این مقاله در مورد سامانه های حرارتی خورشیدی برای تولید برق، گرما و سرما در 2 فصل مشخص تابستان و زمستان با استفاده از انرژی خورشیدی و بهینه سازی به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افراد می توانند از انرژی های موجود استفاده مناسبی داشته باشند، افزود: موضوع قابل توجهی که نظرم را به ارائه این مقاله جلب کرد، استفاده از نعمت های الهی برای تولید یک انرژی تجدید پذیر و پاک بود که سبب اشتیاق من در این مقاله شد.

احمدی بویاغچی در خصوص قابلیت سیکل تعیین کننده از انرژی، اظهار کرد: یک چرخه سه گانه تنظیم دما به صورت هم زمان با توانایی تولید چند انرژی از جمله گرما و سرما در سامانه های گرمایشی و سرمایشی وجود دارد که در اکثر مکان های اداری یا خانگی می توان از این سامانه استفاده بهینه کرد.

وی ادامه داد: ما در کنار انرژی خورشیدی پیشنهاد دیگری در مورد آزمون میکروهای خانگی برای استفاده از این انرژی در خانه مطرح کردیم که این ایده ها در کشورهای توسعه یافته بسیار مورد توجه قرار گرفته و در کشور ما در حال آزمایش و تحقیق است.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه الزهرا  (س)در خصوص زمان چاپ این مقاله گفت: کشور ما با داشتن چهار فصل متفاوت در مقایسه با کشورهای دیگر بستر مناسبی برای استفاده از این منبع خورشیدی دارد که علاوه بر پاک بودن و بهینه سازی، باعث کاهش برخی از آلودگی ها هم می شود. نگارش این مقاله حدود یک سال طول کشید و مورد توجه پژوهشگران قرار گرفت.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار