تعيين سه روز ملي افتخاري بزرگ برای خراسان رضوی

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: تعيين سه روز ملي با عناوين روزهاي ملي فردوسي، خيام و عطار براي این استان افتخاري بزرگ است كه همه ساله با اجراي برنامه هاي علمي، فرهنگي و هنري اين ايام گرامي داشته مي شود.

تعيين سه روز ملي افتخاري بزرگ برای خراسان رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سيد سعيد سرابي افزود: امسال از ٢٣ اردیبهشت ماه تقویم اجرایی برنامه های بزرگداشت فردوسی، آغاز می شود و تا26اردیبهشت میزبان برنامه های تعریف شده خواهیم بود .

وی اظهار داشت: همچنین باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز ٢٤ اردیبهشت ماه مراسم اعطای نشان فردوسی انجام خواهد شد سرابی گفت: برگزاری هرچه باشکوهتر روز ملی فردوسی در سال جدید مقدمه‌ای برای اجرای برنامه‌های مهم فرهنگی درسال ٢٠١٧ میلادی و رویداد فرهنگی مهم مشهد ٢٠١٧ است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت :برگزاري همايش علمي و پژوهشي "شاهنامه پس از شاهنامه" با موضوع تاثير شاهنامه برفضاي فرهنگ ايران و بررسي سير شاهنامه سرايي، اعطاي نشان فرهنگي و هنري فردوسي، برگزاري كنگره شعر از توس تا نيشابور، اجراي نمايش با موضوع فردوسي و ساير برنامه هاي فرهنگي و هنري از جمله برنامه هاي اين ايام است.

محمد ركني قائم مقام اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي هم با بيان اينكه در برگزاري اين روز به دنبال مشاركت حداكثري مردم و استفاده از ظرفيت‌ هاي اقشار مختلف مردم هستيم گفت: امسال بزرگداشت روزملي فردوسي مدت چند روز برگزار خواهد شد و برنامه‌ هاي متنوع فرهنگي و هنري در اين زمينه در نظر گرفته شده است.
دکتر محمد جعفر یاحقی، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی و رئیس قطب علمی فردوسی شناسی نیزگفت: با توجه به توانمندی و پیشینه فرهنگی این استان در زمیته آثار و مفاخر فرهنگی، متاسفانه امکانات و اعتبارات انجمن مفاخر فرهنگی در حد و شایسته این استان بزرگ نیست که بایستی این امر جدا مورد توجه مسئولین و سیاستگزاران کشور و استان قرار گیرد .

دکتر رضا اشرف زاده عضو دیگر انجمن آثار و مفاخرفرهنگی استان خراسان رضوی ضمن تاکید بر سخنان دکتر یاحقی از فعالیت های دبیرخانه انجمن، تشکر کرد و افزود : ضروری است با تقویت دبیرخانه انجمن، از نظر نیروی انسانی و امکانات جلسات انجمن را به صورت ماهانه برگزار کنیم .

وی گفت: دراین میان همکاری و تعامل دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و مرتبط با روز فردوسی نیز افزایش یافته و برای برگزاری روز ملی فردوسی در سال جدید شاهد افزایش همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط هستیم.

وی تصریح کرد: سازه موقت و مسقفی را در صورت مشکلات آب و هوایی برای استقرار در آرامگاه پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم امسال هرچه باشکوهتر برنامه را در آرامگاه برگزار کنیم .

در ادامه نماینده صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی اعلام آمادگی در خصوص پخش زنده مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی را مطرح و از متولیان درخواست امکانات لازم را برای پوشش برنامه های این روز اعلام کرد .

روزهاي 25 و 28 ارديبهشت ماه در تقويم رسمي به ترتيب به نام حكيم ابوالقاسم فردوسي و حكيم عمر خيام نامگذاري شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.