بجنورد

بارندگی‌ها تاثیری در جبران کسری مخازن سدهای خراسان شمالی نداشت

بارندگی‌های اخیر تاثیرچندانی در افزایش ذخایر سدهای استان نداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در بارش های اخیر به دلیل متمرکز نبودن بارندگی در حوضه آبریز سدها و جاری نشدن روان آب مناسب در رودخانه‌های منتهی به سدهای استان، این بارش ها موجب افزایش ذخایر سدها نشده است.

فیروز شکیبا حجم مفید ذخایر سدهای استان را در پایان فروردین ماه حدود 82 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود : این ذخایر در مقایسه با زمان مشابه در دوره دراز مدت 10 سال ، 24 درصد کاهش یافته است.

شکیبا خاطر نشان کرد : متوسط این شاخص در زمان مشابه دوره 10 ساله، حدود 108 میلیون متر مکعب بوده است.

وی حجم مفید آب موجود در سد شیرین‌دره در شرایط کنونی را 52 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:‌ ذخیره این سد در مقایسه با زمان مشابه در دوره دراز مدت ، 28 درصد کاهش یافته است.

شکیبا با اشاره به اینکه ذخایر سدهای اسفراین و چری نیز در مقایسه با دوره یاد شده به ترتیب 46 و 33 درصد کاهش یافته است،‌ افزود :‌ حجم ذخایر آب قابل استفاده سدهای شیروان، اسفراین و چری در شرایط کنونی به ترتیب 19، 10 و یک میلیون متر مکعب است.

شش سد ساخته شده در خراسان شمالی توان ذخیره 250 میلیون متر مکعب آب و توان تنظیم سالانه 165 میلیون متر مکعب را دارند و 20 هزار و 670 هکتار زمین کشاورزی و باغ زیر پوشش شبکه های آبیاری این سدها است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بجنورد ، بارندگی ، مخازن ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.