مجلس هفته آینده برای سوابق تحصیلی اصلاحیه صادر می کند

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور از ارائه طرح 2 فوریتی نمایندگان مجلس برای اجرای قانون سنجش و پذیرش در مجلس خبر داد و گفت: این طرح 2 فوریتی در واقع اصلاحیه ای برای رای صادر شده دیوان عدالت اداری است.

مجلس هفته آینده برای سوابق تحصیلی اصلاحیه صادر می کندابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این طرح 2 فوریتی با امضا 60 نماینده به مجلس ارائه شد، که قرار است هفته آینده در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد. در این جلسه میزان تاثیر سوابق تحصیلی مطرح نیست.

وی ادامه داد: در این طرح 2 فوریتی، مجلس در نظر دارد، اصلاحیه ای بر رای صادر شده دیوان عدالت اداری صادر کند. چندی پیش دیوان عدالت اداری یک رای در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی صادر کرده بود. این اصلاحیه راه مجلس را برای تصمیم گیری در خصوص میزان تاثیر سوابق تحصیلی باز می کند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مطابق تعریف قانون اساسی، ایجاد سوابق تحصیلی به عهده آموزش و پرورش است اما میزان تاثیر و نحوه آن را شورای سنجش و پذیرش دانشجو معین می کند که این قانون مصوبه سال 92 است.

خدایی با اشاره به مصوبه سال 92 شورای سنجش و پذیرش دانشجو، یادآور شد: در سال 92 تاثیر 25 درصدی تاثیر سوابق تحصیلی تصویب شد اما برداشت دیوان عدالت اداری و رای هیات عمومی این دیوان از این مصوبه نکته دیگری بود. 

به گفته رئیس سازمان سنجش، دیوان عدالت اداری این برداشت را داشت که چون سه سال تحصیلی در این سوابق محقق نشده در نتیجه یکی از بندهای مصوبه مربوط به شورای سنجش و پذیرش باطل است.

وی افزود: این در حالیست که منظور از این مصوبه تنها بخشی از سه سال تحصیلی است که مورد قبول شورای سنجش و پذیرش قرار می گیرد نه همه سوابق.

خدایی تاکید کرد: بعد از اصلاحیه مجلس، سازمان سنجش و آموزش کشور می تواند پیشنهادهای خود را مطرح کند؛ چرا که اصلاحیه مجلس شرایط را برای تصمیم گیری بهتر مهیا می کند.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
اقا حذف کنید این سوابق تحصیلی و ظلمه ظلمه ظلمه ظلمه ظلمه ظلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خواهشا این سوابق تحصیلی رو حذف کنین!به خدا ظلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
بايد حذف شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس سوابق کاردانی پیوسته و ناپیوسته را دکترا اجرا می کنید ملاک پذیرش معدل کارشناسی ناپیوسته و ارشد باشه ایا معدل های قدیمی که با دانشگاهای امروزی فرق میکنه چرا اجرا میکنن در قدیم مردود ی چند بار روی معدل حساب میکردن ولی امروز نیست معدل قدیم با روش امروز باید تعدیل شود یا دانشگاها اقدام به اصلاح معدل قدیمهاکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
باید حذف گردد ظلم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
........................
آخرین اخبار