شیراز؛

وعده غذایی دانش آموزان دیابتی حذف نشود

میان وعده یا وعده غذایی در كودكان و نوجوانان دیابتی نباید حذف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ كارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شیراز، با توجه به شعار " غلبه بر دیابت" برای هفته سلامت، گفت: كودكان و نوجوانان دیابتی، نباید وعده یا میان وعده غذایی خود را حذف كنند، زیرا در سن رشد بوده و نیاز بیشتری به انرژی، پروتئین، املاح و ویتامین دارند.
الهام كاووسی افزود: مبتلایان به دیابت هرگز نباید از رژیم های غذایی محدود پیروی كنند، بلكه لازم است با نظر كارشناسان و متخصصان تغذیه، از یک برنامه غذایی متعادل و متناسب، استفاده کنند.
او با تاكید بر اینكه بیماران دیابتی باید روزانه سه وعده غذایی اصلی و دو تا سه میان وعده، با توجه به زمان فعالیت انسولین، مصرف کنند، ادامه داد: دانش آموزان دیابتی باید صبحانه را به طور كامل مصرف و یک تا دو میان وعده مناسب، مانند انواع خشكبار، لقمه های خانگی، میوه یا شیر، به همراه خود داشته باشند.
كاووسی اضافه کرد: دانش آموزان برای پیشگیری از افت گلوكز خون در شب، به طور معمول به یک میان وعده قبل از خواب، نیاز دارند؛ این افراد باید برنامه غذایی خود را به طور دقیق تنظیم و هر روز در ساعت های معینی غذا میل كنند.
كارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس، با بیان اینکه انسولین درمانی، امكان اضافه وزن را افزایش می دهد و انجام فعالیت فیزیكی منظم، بهترین راه برای پیشگیری از افزایش وزن ناشی از مصرف انسولین است، یادآور شد: پیاده روی منظم، یكی از بهترین نوع ورزش ها و بهترین زمان ورزش، یک تا سه ساعت پس از وعده اصلی غذایی است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.