پزشکانی که با بیمارانشان فوتبال جهانی بازی می‌کنند+ عکس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تسهیل بیماری مزمن و صعب‌العلاج با برگزاری چنین بازی‌هایی از نظر علمی ثابت شده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین دوره بازی‌های فوتبال جام جهانی کوچک برای حمایت از کودکان بیمار در مرکز طبی کودکان شروع شده است که در این دوره بازی‌ها تعدادی از دانشمندان یک درصد برتر جهان از کشورهای آمریکا و آلمان، هنرمندان و پیشکسوتان فوتبال حضور یافتند.

در این رابطه علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران که خود از اعضای تیم فوتبال پزشکان بین‌المللی کشورمان در این دوره از بازی‌ها به حساب می‌آید درباره اهداف برگزاری جام جهانی کوچک، اظهار داشت: کودان بیمار وقتی در این بازی‌ها پزشکان معالج خود را در قالب فوتبالیست و مقابل خود مشاهده می‌کنند آن مسائل روحی و عاطفی برای بهبود بیماری آنان تسهیل خواهد شد.

پزشکانی که با بیمارانشان فوتبال جهانی بازی می‌کنند

وی با بیان اینکه کودکان بیمار همیشه ما را با کت و شلوار می‌بینند و حال در چنین بازی‌هایی با پوشیدن لباس ورزشی برای آنان فضای جدیدی جلوه می‌کند، افزود: تسهیل بیماری مزمن و صعب‌العلاج با برگزاری چنین بازی‌هایی از نظر علمی ثابت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید مجدد بر استفاده از چنین برنامه‌هایی برای حمایت‌های روحی و روانی در تسکین کودکان بیمار به معرفی تیم فوتبال پزشکان بین‌المللی پرداخت و گفت: در این تیم پزشکان پیشکسوتی همچون دکتر بهادری، دکتر ظفرقندی، امامی، محقق، نیما رضایی(مربی تیم فوتبال کودکان بیمار) و ... که قالباً از پزشان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نیز هستند در تیم پزشکان بین‌المللی فوتبال حضور دارند.

بنابر ابن گزارش، در بازی‌های فوتبال جام جهانی کوچک پیشکسوتان فوتبال از جمله مرتضی فنونی‌زاده، محمدعلی پنجعلی، هاشمی نسب، گروسی، نیما نکیسا و حمید استیلی به همراه هنرمندان از جمله گروه تلویزیونی فیتیله در این دوره از بازی‌‌ها شرکت کرده‌اند و هم اکنون نیز در حال برگزاری است و تیم فوتبال کودکان بیمار  بازی‌های خود را در مقابل هنرمندان فوتبالیست با نتیجه‌ای بالا پیروز شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار