کارن همایونفر در باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

آهنگسازی فیلم‌های دفاع مقدس، دغدغه شخصی من است

سازنده موسیقی متن «بادیگارد» از تمایل خود برای همکاری با کارگردانان فیلم اولی‌ و حضور در فیلم های دفاع مقدسی گفت.

کارن همایونفر آهنگساز فیلم‌های سینمایی، در خصوص گزیده‌کاری و علت همکاری با فیلم سینمایی «اروند» به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حدود 15 سال اخیر سعی کردم، هر کاری را انجام ندهم و گزیده‌کار باشم که این موضوع به طور قطع به پیشرفت کاری هنرمند کمک‌های قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد. دلیل عمده‌ای هم که با پوریا آذربایجانی کار کردم این بود که «اروند» فیلمی دوست‌داشتنی و در زمینه علایق من بود. زمانی که فیلمنامه را خواندم، اصلا به این فکر نکردم که کارگردان آن اولین تجربه فیلم خود و یا چندمین را انجام می‌دهد. از طرفی بحث دفاع مقدس که دغدغه شخصی من بود، در این فیلم با آن روبرو شدم و این باعث همکاری من شد.

وی ادامه داد: فیلمنامه «اروند» قصه‌ای دارد که تمام مردم ایران در جریان آن هستند. زندگی عجیب آن‌ها تاریخی را رقم زد که همیشه در ذهن‌ها ماندگار خواهد شد.

وی افزود: تجربه کار کردن با فیلم اولی‌ها را دوست دارم. در این زمینه کارنامه من رنگ و بوی خوبی دارد و همیشه در دستور کارم قرار خواهد داشت.

این آهنگساز در خصوص حمایت از جوان‌های فیلمساز و اعتماد بیشتر به آنها عنوان کرد: من با جوانگرایی مانند تیم ملی فوتبال موافق نیستم. از طرفی با توجه صرف به پیشکسوتان نیز مخالفم؛ اگر این موضوع به یک تعادل برسد، اتفاق خوب آن ادامه‌دار خواهد بود. زمانی که نسل گذشته در کنار نسل جدید قرار بگیرد، سینمای ما شاخ و برگ پیدا می‌کند و تازه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا «بادیگارد» آنچنان که باید و شاید دیده شد، پاسخ داد: با توجه به فروش پنج میلیاردی این فیلم، به نظر می‌رسد دیده شده؛ اما در جشنواره داخلی فیلم فجر به دلایلی که نمی‌خواهم به آن اشاره کنم که حتما سلیقه داوران یا سلیقه سیاست‌گذاران جشنواره نبوده، به این فیلم به خوبی توجه نشد. اما مردم نشان دادند که همه چیز «بادیگارد» را دوست داشتند.

همایونفر درباره جدیدترین فعالیت هنری خود گفت: همانطور که می‌دانید به تازگی کار انتشار آلبوم «بادیگارد» را انجام داده‌ایم و این اثر هنوز مدت زمان زیادی نیست که وارد بازار موسیقی شده، در صدر فروش قرار گرفته است که این خود یک اتفاق مهم است؛ چرا که کمتر دیدیم برای آلبوم موسیقی یک فیلم چنین اتفاقی رخ دهد و فکر می‌کنم دلیل اصلی آن «عشق» است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.