ارتش عراق: آوارگان به الرمادی بازنگردند!

ارتش عراق از آوارگان خواست از بازگشت به شهر الرمادی خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از بغداد، ارتش عراق از کسانی که پس از یورش تروریستهای داعش به شهر الرمادی مرکز استان الانبار مجبور به فرار شده بودند، خواست در شرایط فعلی از بازگشت به این شهر خودداری کنند.

مسئولان عراقی روز یکشنبه اعلام کردند ارتش از خانواده های آواره خواسته است با توجه به کشته شدن دهها نفر بر اثر انفجار بمب و مین هایی که عناصر تروریستی داعش پیش از فرار از الرمادی در خیابان ها و ساختمان های این شهر کار گذاشتند، در شرایط فعلی به الرمادی برنگردند.

پس از حمله ارتش عراق به الرمادی و پاکسازی این شهر از عناصر تروریستی داعش، دهها هزار آواره عراقی در ماه گذشته به الرمادی مرکز الانبار برگشتند.

بیشتر این افراد کسانی هستند که پیش از حمله ارتش عراق به الرمادی و آزادی آن از این شهر فرار و در اردوگاههای موقت در شرق الرمادی اسکان داشتند.

کمبود نیروهای متخصص وکارشناسان ویژه مواد منفجره از علل اصلی کندی روند تلاش ها برای بازگرداندن امنیت به الرمادی است با این وجود آوارگان عراقی بدون توجه به درخواست های مسئولان دولتی به خانه هایشان در الرمادی بر می گردند.

یک سخنگوی استانداری الانبار گفت ارتش دستور العمل های جدیدی را برای ممانعت از بازگشت شهروندان به الرمادی صادر کرده است تا شرایط برای برقراری کامل امنیت در این شهر فراهم شود.

بر اساس گزارشهای رسمی مقامات عراق از از ابتدای فوریه گذشته دست کم 49 نفر در شهر الرمادی مرکز استان الانبار کشته و 79 تن دیگر زخمی شدند اما سازمان ملل با ابراز تردید نسبت به آمارهای مسئولان عراقی می گوید آمار کشته ها و زخمی ها بیشتر این است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد در نتیجه خشونت ها و درگیری ها شدید در مناطق مختلف عراق بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر در این کشور آواره شدند که بیشتر آنان از ساکنان استان های سنی نشین هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار