اراک؛

گرم شدن تنور تبلیغات انتخاباتی در سه حوزه استان مرکزی

در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه استان مرکزی ، رقابت برای جلب نظر مردم داغ تر شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، در سه حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب»، «ساوه و زرندیه» و «شازند» انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم کشیده شده و از میان شش کاندیدا ، سه نفر به مجلس شورای اسلامی راه می یابند تا تیم هفت نفره نمایندگان استان مرکزی در خانه ملت تکمیل شود.
اما آنچه که از آرایش سیاسی کاندیداهای دور دوم انتخابات مجلس دهم در استان مرکزی برمی آید این است که رقابت حساس و نفس گیری میان اصولگرایان و اصلاح طلبان برقرار بوده و در هر سه حوزه «اراک، کمیجان و خنداب»، «ساوه و زرندیه» و «شازند» رقابت انتخاباتی و تبلیغاتی در روزهای منتهی به انتخابات دهم اردیبهشت ماه، به اوج خود رسیده است.
در حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب»، در حالی که علی اکبر کریمی در انتخابات اسفندماه۹۴ به مجلس دهم راه یافت ، رقابت برای کرسی دوم این حوزه انتخابیه میان حسن آصفری، نامزد مورد حمایت اصولگرایان و همچنین سیدمهدی مقدسی ، نامزد اصلاح طلبان برقرار است.
در حوزه انتخابیه «ساوه و زرندیه» نیز همچون «اراک، کمیجان و خنداب»، رقابت بین یک اصولگرا و یک اصلاح طلب جریان دارد و شهلا میرگلوبیات که در مجلس نهم نیز نماینده این حوزه انتخابیه بود به عنوان کاندیدای موردحمایت اصولگرایان با محمدرضا منصوری که در دور اول انتخابات مستقل بوده و هم اکنون در لیست اصلاح طلبان قرار دارد بر سر تنها صندلی بهارستان این حوزه انتخابیه رقابت می کنند.
حوزه انتخابیه «شازند» نیز یک کرسی در مجلس دارد که در دور اول انتخابات هیچ کاندیدایی در این حوزه انتخابیه موفق به کسب یک چهارم آرا نشد و نهایتا صاحبعلی غفاری کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان و علی ابراهیمی نامزد معرفی شده از سوی اصلاح طلبان به مرحله دوم انتخابات رسیدند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی هم با بیان اینکه ۷۰۸ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در دور دوم انتخابات مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه استان مرکزی، آراء مردم را دریافت می کنند گفت: سه حوزه انتخابیه «اراک، کمیجان و خنداب»، «ساوه و زرندیه» و «شازند» در استان مرکزی، میزبان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دهم در روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری هستند.
حسن بیگی با بیان اینکه برای اجرای انتخابات بیش از ۱۰ هزار نفر در این سه حوزه انتخابیه دست اندر کار هستند، افزود: در این دوره نیز همچون انتخابات گذشته عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای نظامی و انتظامی همکاری دارند.
وی با اشاره به افراد واجد شرایط در انتخابات، گفت: افرادی که از تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۷۷ به قبل متولد شدند در این دوره انتخابات واجد شرایط رای دادن هستند و افرادی که در مرحله اول موفق به رای دادن نشده اند در دوره دوم می توانند در انتخابات شرکت کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی افزود : در دور دوم انتخابات مجلس دهم نیز همچون دور اول، شش کمیته ستاد انتخابات استان مرکزی در حوزه پشتیبانی، اطلاع رسانی و فرهنگی، حراست، فناوری اطلاعات، امنیتی و حقوقی مجددا کار خود را آغاز کرده و نشست های ستاد اجرایی در سه حوزه میزبان مرحله دوم انتخابات برگزار شده است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، انتخابیه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.