اهمیت دادن به رویکرد پیشگیرانه با تغییر تفکر مقابله ای

معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: نیاز به تغییر تفکر مقابله ای و اهمیت دادن به رویکرد پیشگیرانه باعث کاهش آسیبهای اجتماعی می شود.

اهمیت دادن به رویکرد پیشگیرانه با تغییر تفکر مقابله ایبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی در همایش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با رویکرد صیانت از نهاد خانواده در مشهد افزود: پیشگیری دارای مفهوم وسیعی است که می توان آن را به پیشگیری از جرم، پیشگیری از گناه و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و بسیاری مفاهیم دیگر توسعه داد.

وی گفت: وجود 220 هزار زندانی و افزون بر هزار و 600 عنوان مجرمانه در کشور نشانگر نبود توجه کافی به مقوله پیشگیری است.

مرتضوی ادامه داد: در ایران افزون بر هزار و 600 عنوان مجرمانه تعریف شده که این شاخص در کشورهایی مثل هند و چین با آن حجم جمعیت 600 عنوان مجرمانه است.
معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی این امر را نشانگر نیاز به تغییر تفکر مقابله ای و اهمیت دادن به رویکرد پیشگیرانه دانست.
وی گفت: رویکرد مقابله ای که برخی مواقع در خانواده ها وجود دارد باعث پرورش ناصحیح فرزندان می شود، والدین در ابتدا نیاز است به مقوله پیشگیری توجه کنند تا از درگیر شدن فرزندانشان با معضلات و آسیبهای اجتماعی بکاهند.
مرتضوی افزود: آسیبهای اجتماعی هرچند ساز و کار جامعه را بر هم می زنند اما نمی توان آنها را در دسته ناهنجاریهای اجتماعی قرار داد.
وی ادامه داد: از جمله این آسیبها می توان به طلاق، بیکاری و فقر اشاره کرد.
معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: زندانهای کشور گنجایش 85 هزار زندانی را دارند اما هم اینک افزون بر 200 هزار نفر نفر در زندانها به سر می برند که علاوه بر رقم بالای هزینه نگهداری آنها، امکان اصلاح و تربیت را نیز با مشکل مواجه می کند.
وی افزود: در صورت توجه بیشتر به مقوله پیشگیری چه در سازمانها و چه در سطح جامعه، جمعیت زندانیان کاهش می یابد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار