شهرکرد؛

وجود 11 هزار و 650 بیمار مبتلا به دیابت در چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری، در حال حاضر دارای 11 هزار و 650 بیمار مبتلا به دیابت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس مركز بهداشت، و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، به مناسبت هفته سلامت امسال با شعار «غلبه بر دیابت»، از وجود 11 هزار و 650 بیمار مبتلا به دیابت در این استان خبر داد.

عبدالمجید فدایی، با بیان اینکه شناسایی و غربالگری دیابت و فشار خون افراد مبتلا به دیابت، علاوه بر روستاها، از 3 ماه گذشته در شهرهای دارای 20 هزار تا 50 هزار نفر جمعیت آغاز گردیده، گفت: در طرح غربالگری دیابت و فشار خون در شهرهای استان نیز 600 بیمار مبتلا به دیابت و یك هزار و 300 بیمار مبتلا به فشار خون شناسایی شده است.

وی، فراوانی بیماران دیابتی در كشور را حدود 9 نفر در هر یكصد نفر اعلام كرد و افزود: با توجه به مطالعات انجام شده تعداد بیماران دیابتی در چهارمحال و بختیاری كمتر از این میانگین كشوری است.

فدایی، با بیان اینکه هم اكنون در یك كلینیك دیابت در شهرکرد، به بیماران دیابتی چهارمحال و بختیاری ارائه خدمات می شود، گفت: دیابت شایع ترین علت از كار افتادگی كلیه ها، بروز بیماری های حاد چشمی و كوری افراد بالغ، و زمینه ساز بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون بالا و بیماری های خطرناك دیگر است.

اول تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار