یزد؛

شکل گیری باور ایمنی در ذهن دانش آموزان

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ؛باید باور ایمنی در ذهن دانش آموزان شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ همزمان با ششم اردیبهشت روز ایمنی راه‌ها مراسمی با حضور مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان در آموزشگاه شهید ماشاالله محمدی روستای رکن‌آباد میبد برگزار شد.

محمدرضا بشیری مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان بابیان اینکه اداره حمل‌ونقل با همکاری آموزش‌وپرورش، فرمانداری، دهیاری، پلیس‌راه و راه و شهرسازی طرح هفته ایمنی را برگزارمی کند افزود: در این هفته ما تلاش می‌کنیم که زنگ ایمنی را در آموزش‌وپرورش و مدارس به صدا دربیاوریم تا باور ایمنی در ذهن دانش آموزان شکل بگیرد که ایمنی مقوله مهمی است.

بشیری با اشاره به اینکه سال گذشته درراه‌های برون‌شهری استان 141 نفر کشته شدند افزود: خوشبختانه این آمار نسبت به سال قبل 9 درصد کاهش داشته‌ایم.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان گفت: امیدواریم در سال جاری که سال اقدام و عمل است بتوانیم با هماهنگی کامل بین دستگاه‌های اجرایی و مردم عزیزمان که بسیار نقش مهمی در کاهش تلفات دارند؛ کاهش ده‌درصدی را شاهد باشیم.

بشیری ارتقاء سلامت موتورسواران را از دیگر برنامه‌های این اداره عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با نصب شب رنگ، دستکش، آینه، و کلاه ایمنی، طرح دیدن و دیده شدن را در بین موتورسیکلت‌سواران پیاده کنیم.

وی همچنین از اجرای طرح مانور روز بدون حادثه ترافیکی در روز چهارشنبه در سراسر استان خبر داد و گفت: این طرح قرار است روز چهارشنبه در سراسر محورهای مواصلاتی استان با همکاری دستگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، راه و شهرسازی و پلیس‌راه انجام شود.

مسابقه پرسش و پاسخ دانش آموزان، اهدای جوایز و توزیع کلاه ایمنی و برچسب شب نما بین موتورسواران از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار