یزد؛

توسعه کشاورزی باتوسعه صنعت

صنعت به تنهایی نمی تواند ضامن حیات و عدم وابستگی یک کشور شود، بلکه با توسعه کشاورزی می توان به توسعه صنعت دست یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: صنعت به تنهایی نمی تواند ضامن حیات و عدم وابستگی یک کشور شود، بلکه با توسعه کشاورزی می توان به توسعه صنعت دست یافت.

 سیدجمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در جمع اصحاب شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: مشکل اصلی ما در بخش کشاورزی، میزان تولید نیست، بلکه مدیریت تولید است که باید اصلاح شود.

سجادی پور گفت: سرمایه گذاری های ما بر مبنای اقتصادی تورم بوده است و اکنون به مقطعی رسیده ایم که تولیدات بیش از نیاز کشور بوده اما امکان صدور آن به بازارهای جهانی وجود ندارد؛ چرا که تولیدات ما به روز و متناسب با ذائقه جهانی نیست.

سجادی پور ضمن اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب، گفت: تولیدات اقتصادی ما باید درون محور، برون محور، مردم محور، عدالت محور و دانش بنیان باشد. به این ترتیب که ابتدا به توانایی های داخلی توجه کنیم؛ سپس بتوانیم به سرعت مازاد تولیدات کشور را به بازار جهانی صادر کنیم؛ برای تولید از منابع مردمی استفاده کرده و بر اساس علم و تکنولوژی روز قدم برداریم و در نهایت عدالت را به طور کامل اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین اولویت در عرصه مدیریت این است که نواقص موجود در زنجیره تولید برطرف شده و از آنجایی که دلالان جای تشکّل های مختلف را گرفته اند باید اقداماتی در راستای جلب اعتماد مردم نسبت به تشکّل های مذکور و همچنین ایجاد مرکز عرضه مستقیم جهت بازاریابی صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به اهمیت حیاتی بودن کشاورزی برای عدم وابستگی کشور تأکید داشت: صنعت به تنهایی نمی تواند ضامن حیات و عدم وابستگی یک کشور شود، بلکه کلیه کشورهایی که از نظر صنعتی در دنیا مطرح هستند، با توسعه کشاورزی به توسعه صنعت دست یافتند.

سجادی پور ضمن اشاره به مصوبه 154 میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به یزد در بخش کشاورزی، یادآور شد: دولت برای هر هکتار زمین زیر کشت که قرار است به صورت نوین آبیاری شود، تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته است و به کشاورزان توصیه می شود از این فرصت پیش آمده استفاده نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.