ادعای محمد بن سلمان: یک درصد از سهام آرامکو، بزرگترین عرضه اولیه سهام روی زمین است

وزیر دفاع عربستان سعودی اعلام کرد ارزش سهام شرکت نفتی آرامکو عربستان 2 هزار میلیارد دلار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "محمد بن سلمان،" جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد شرکت نفتی آرامکو بیش از 2 هزار میلیارد دلار ارزش دارد و این کشور قرار است کمتر از 5 درصد از سهام آن را در عرضه اولیه واگذار کند.

وی در ادامه افزود: سهام شرکت های تابعه آرامکو نیز به منظور خصوصی سازی، به فروش گذاشته می شود. محمد بن سلمان مدعی شد: اگر 1 درصد از سهام شرکت نفتی آرامکو عربستان فروخته شود، تنها 1 درصد از آن بزرگترین عرضه اولیه سهام روی زمین خواهد بود.

این شاهزاده سعودی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه انتظار نداشتم بهای نفت به زیر 30 دلار در هر بشکه سقوط کند. حتی اگر بهای نفت باز هم کاهش یابد، برنامه های اصلاحات اقتصادی عربستان سعودی تحت تأثیر آن قرار نخواهد گرفت.

شرکت ملی نفت آرامکو عربستان سعودی که تحت حاکمیت دولت مرکزی این کشور است، از لحاظ مالکیت ذخایر نفت و گاز یکی از با ارزشترین شرکت های جهان محسوب می شود. این شرکت روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند که این 3 برابر میزان تولید شرکت نفت و گاز آمریکایی "اکسان موبیل" است.

محمد بن سلمان روز گذشته از سند همه جانبه ای به نام "چشم انداز عربستان سعودی" رونمایی کرد که می تواند این کشور را برای دوران بعد از نفت آماده کند. وی با ارائه این طرح مدعی شد: تا سال 2020، اقتصاد عربستان دیگر به نفت متکی نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
شتر در خواب بیند پنبه دانه مگر اربابانشان اجازه می دهند انها مستقل باشند اگر توانستند در سیاستشان متکی به امریکا نباشند شاید بتوانند در اقتصاد هم متکی به نفت نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
خلی دلم میخواد مثل صدام اویزان به طناب ببینمت//انشا ا....
آخرین اخبار