اهواز؛

نخستین واحد تولید PMA خاورمیانه در پتروشیمی كارون به بهره برداری رسید

مدیر مجتمع پتروشیمی كارون از بهره برداری نخستین واحد تولید PMA خاورمیانه با تلاش نیرو های متخصص ایرانی در پتروشیمی كارون واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، افشین كیانی گفت: واحد PMA با ظرفیت تولید سالانه ٣٢ هزار تن در سال به عنوان خوراك اولیه و اصلی تولید MDI است و این محصول در صنایع خودرو سازی و صنایع هواپیمایی استفاده فراوان داشته و علاوه بر تامین نیازهای داخلی در صادرات نیز می تواند استفاده شود.

وی افزود: این محصول در خاورمیانه مشابه ندارد و می تواند با شركت های غربی رقابت كند.

مدیر مجتمع پتروشیمی كارون تصریح كرد: این شركت بدون حضور شركت كماتور سوئد و با تلاش مدیریت و همكاری بخش های شركت، تولید محصول MDI را محقق كرد.

خوراك واحدهای تولیدی شركت پتروشیمی كارون، شامل تولوئن، بنزن، مونواكسید كربن، آمونیاك، فرمالین و كلر است كه از شركت های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی اروند، صنایع شیمیایی رازی و شركت شهید رسولی تامین می شود و به منظور تكمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی، نیاز است تا صنایع پایین دستی حمایت شده و سرمایه گذاران داخلی به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شوند.

این شركت 2 محصول TDI و MDI تولید می كند كه در محصول TDI از سال 90 تولید آغاز شده و اكنون با 50 درصد ظرفیت در حال تولید است و بر اساس برنامه، این واحد تا سال 96به 100 درصد تولید می رسد.

خط تولید محصول MDI در این مجتمع در مراحل پایانی قرار دارد كه بر اساس گفته مسئولان، این محصول تا خردادماه به تولید تجاری می رسد.

ظرفیت تولید هركدام از این محصولات در شركت پتروشیمی كارون 40 هزارتن در سال عنوان شده است كه نیمی از این میزان می تواند نیاز داخلی كشور را تامین كرده و مابقی آن صادر می شود.

گفتنی است شركت پتروشیمی كارون اولین تولید كننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه است.

این شركت سال 1381 تاسیس و اسفند ماه 1387 به دست وزیر وقت نفت جمهـوری اسلامی بهره برداری شد.

پتروشیمی كارون با استفاده از گازهای كلر، منواكسیدكربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریك، انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی شامل انواع ایزوسیانات ها كه دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با كیفیت بسیار عالی تولید كرده و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه می كند.

محصول اصلی این شركت 40 هزار تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) است.

محصولات و خدمات شركت برای برآورده ساختن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه با بالاترین كیفیت طراحی گردیده و این شركت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد.

این شركت همچنین اسید كلریدریك (HCl) و آب ژاول (NaClO) را نیز به عنوان محصول جانبی تولید می كند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار