سمنان؛

اختراع جدید در شرکت توزیع برق استان سمنان

دستگاه تست سرچراغ گازی در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان طراحی و گواهی نامه ثبت اختراع از اداره ثبت دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان سمنان گفت: این دستگاه با هدف رفع خاموشی سرچراغ روشنائی معابر در کوتاه ترین زمان ممکن و توسط مهندس علی اصغر پاکدامن کارشناس برنامه ریزی و با همکاری مهندس علیرضا قیومی مدیر توزیع برق شهرستان سمنان ساخته و آماده بهره برداری شده است.
سیدمحمد موسوی زاده گفت: در حال حاضر روش معمول جهت رفع خاموشی معابر توسط سیمبان روشنائی بررسی قطعات به صورت مجزا داخل سرچراغ اعم از لامپ، ایگناتور و بالاست انجام می شود و به دلیل احتمال خطای ناشی از تشخیص نادرست سیمبان، امکان برکناری قطعات و کاهش راندمان گردیده و روشن ماندن معابر یک منطقه جهت تشخیص و رفع عیب سرچراغ های معیوب، علاوه بر تلف شدن انرژی الکتریکی، کاهش عمر تأسیسات و نارضایتی مردمی را به همراه دارد.
وی افزود: با بهره گیری از این دستگاه و با نمونه گیری از خروجی های ایگناتور که داخل سرچراغ نصب می باشد، می توان یک مدار تست چراغ را ایجاد کرده و از طریق این مدار تست قطعات داخل سرچراغ شامل بالاست، ایگناتور و لامپ را مورد بررسی قرار داده و با توجه به خروجی های ارسالی از مدار تست سرچراغ و طبق برنامه نویسی صورت پذیرفته، قطعه معیوب سرچراغ را تشخیص داده و بر روی صفحه نمایشگر به نمایش گذاشته می شود.
موسوی زاده  تصریح كرد: با انجام تست توسط این روش و دستگاه موجود، ضریب شناسائی قطعه معیوب صفر گردیده و زمان صرف شده برای رفع خاموشی به حداقل میزان خواهد رسید.

وی افزود: این دستگاه نمونه داخلی و خارجی نداشته و طراحی و ساخت آن حدود 7 ماه و به میزان 300 نفر ساعت زمان صرف گردیده و مبلغ 10 میلیون ریال نیز سرمایه گذاری جهت طراحی و ساخت آن شده است.
انتهای پیام / د
برچسب ها: اختراع ، دستگاه ، برق ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار