شیراز؛

ارسال لینک های حاوی بدافزار و اخاذی از قربانیان

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی خبر داد که با هک گوشی خانمی جوان از وی اخاذی می كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: خانمی 28 ساله پس از مراجعه به پلیس فتا استان فارس و ارائه مرجوعه قضایی، مدعی شد شخصی ناشناس با به دست آوردن عکس های شخصی از او اخاذی می كند. 

وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و پس از بررسی های فنی کارشناسان متوجه شدند گوشی شاکی حامل یک بدافزار است که اطلاعات شخصی وی را به فردی دیگر انتقال می دهد که سریعا متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.  

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: متهم پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به بزه انتسابی خود اعتراف كرد و گفت: از طریق شبکه اجتماعی تلگرام فایلی را برای این خانم ارسال كردم که به محض باز کردن آن، بدافزار فعالیت خود را در گوشی وی آغاز و اقدام به ارسال اطلاعات شخصی وی می كرد. 

سرهنگ حسینی بیان كرد: علیرغم تذکرات مکرر پلیس در مورد شبکه های اجتماعی هنوز این فرهنگ در بین برخی از شهروندان نهادینه نشده که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نباید تمام لینک ها و فایل هایی که ارسال می شود را باز كرد، چرا که بسیاری از این فایل ها حاوی بدافزارهایی است که توسط افرادی سودجو طراحی و انتشار داده می شود. 

انتهای پیام/ن-ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار