امیریه؛

جشنواره گل غلتان در امیریه دامغان برگزار می شود

نهمین جشنواره گل غلتان در سه محور طراحی شد که روز اول افتتاحیه جشنواره خواهد بود که برنامه طبیعت گردی، پیاده روی گردشگری ازجمله آنها است.

به گزارش خ

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ شهردار شهر امیریه دامغان گفت: جشنواره گل غلتان سال جاری پس از گذشت هشت دوره برگزاری موفق جشنواره گل غلتان اکنون نهمین جشنواره در روزهای 15تا 17 اردیبهشت ماه جاری به میزبانی شهر امیریه دامغان می باشد.
محمد عوض آبادیان همچنین با بیان اینکه این جشنواره در سال 89 با شماره 177 به عنوان اولین اثر معنوی استان سمنان و پس از عید نوروز به عنوان دومین اثر معنوی کشور به ثبت رسیده است، افزود: برنامه‌های نهمین جشنواره گل غلتان در سه محور طراحی شد که روز اول افتتاحیه جشنواره خواهد بود که برنامه طبیعت گردی، پیاده روی گردشگری و بازدید از آثار تاریخی و دریاچه نمک و چشمه‌ها، آئین گل چینان، انجام بازی‌های بومی‌محلی، بازدید از فضاهای سنتی و قلعه از جمله آنها است.
شهردار امیریه با بیان اینکه آئین اختتامیه گل غلتان روز هفدهم اردیبهشت ماه با حضور قشرهای مختلف مردم از سراسر کشور و گردشگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته نماینده یونسکو از جشنواره بازدید به عمل آورد و بیان داشت که در ثبت جهانی این جشنواره مساعدت خواهد داشت.
عوض آبادیان ضمن بیان اینکه در سال جاری100 نوزاد در جشنواره گل‌غلتان حضور خواهند داشت، افزود: اسکان 200 گردشگر و برپایی 30 غرفه نمایشگاهی از جمله برنامه‌های این جشنواره خواهد بود. همچنین در برنامه‌های اجرایی این جشنواره در کنار بهره مندی از توانمندی‌های جوانان شهر امیریه، از گروه‌های محلی استان‌های گیلان و مازندران نیز دعوت به عمل آمده است.
وی افزود: این جشنواره با مشارکت شهرداری امیریه و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام / د

برنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛

برچسب ها: گل ، جشنواره ، کودک ، ذامغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.