آغاز طرح ايمن سازي مدارس حاشيه راهها ی خراسان رضوی

​معاون حمل ونقل اداره كل حمل ونقل وپايانه هاي استان خراسان رضوي از اجراي طرح ايمن سازي مدارس حاشيه ي راههاي همزمان با هفته ايمني حمل و نقل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی جعفر شهامت در حاشيه برگزاري نمادين اين طرح در مدرسه ي نواب صفوي در 15 كيلومتري محور مشهد - فريمان افزود: اين طرح با همكاري با پليس راه و اداره كل آموزش و پرورش استان در روز ايمني حمل ونقل آغاز شد.

وي گفت: اين طرح در 55 مدرسه بين شهري و در جوار جاده ها در شهرستانهايي كه در حاشيه راههاي اصلي قرار داشته و ضريب احتمال بروز حادثه در آنها زياد است برگزار مي شود.

معاون حمل ونقل اداره كل حمل ونقل و پايانه هاي استان خراسان رضوي با اشاره به ارائه آموزش هاي لازم در اين زمينه به سه هزار دانش آموز در شهرستان هاي اين استان گفت: در اين راستا توزيع جليقه هاي شبرنگ، تابلو و كلاه هاي ويژه همياران پليس ،‌مخروط ايمني تاشو ،‌پرچم گذربان ،‌كتابچه هاي آموزشي اصول ايمني عبور و مرور در اين مدارس انجام شده است.
وي تعداد مدارس آموزش داده شده از ابتداي طرح در سال 83 تاكنون 1084 مدسه عنوان كرد كه از اين تعداد 55 مدرسه در سال 94 آموزش ارائه شده است.

شهامت تعداد مدارس ايمن سازي شده ازسال 83 تا اين لحظه را 277 مدرسه اعلام كرد كه در سال 94 چهل مدرسه را ايمن سازي كرده اند.

لازم به ذكر است بيش از 400 مدرسه يا آموزشگاه در حلشيه ي راههاي استان شناسايي شده است واستان خراسان رضوي داراي بيش از يك ميليون و 100 هزار دانش آموز است كه حدود 9درصد دانش آموزان كشور هستند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار