کرمان؛

تست سل در دامهای استان کرمان

بیش از 66 هزار راس دام در سال 94 تحت پوشش برنامه تست سل وبروسلوزقرار گرفتند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی ، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 66 هزار راس دام در برنامه تست سل و بروسلوزخبر داد .

دکتر حسین رشیدی گفت : استان کرمان از جمله مناطق مهم و حائز اهمیت در زمینه تولید فرآورده‌های دامی در جنوبشرق کشور است و نقل و انتقال بی‌ضابطه و غیرقانونی دام سبب می‌شود تا کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک در این منطقه دشوارتر شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در مورد بیماری سل و بروسلوز گفت: این دو بیماری از مهمترین بیماری‌های عفونی مشترک بین انسان و دام است که رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از جمله اعمال اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر و کنترل جوندگان بهترین و موفق‌ترین روش‌های پیشگیری از سل گاوی است.

وی افزود: در این راستا برنامه تست سل و بروسلوز به طور منظم و بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور و در زمان مقرر اجراء می شود که در سال 94تعداد 36 هزار و 591 راس گاو زیر پوشش برنامه تست سل قرار گرفت .

رشیدی با اعلام اینکه تعداد 29 هزار و 904 راس دام هم برای تشخیص برسلوز مورد خون گیری قرار گرفتند بیان داشت : در این راستا یک راس دام به عنوان دام راکتور سلی و 43 راس دام راکتور بروسلوز شناسایی و کشتار گردیدند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در پایان از کلیه دامداران خواست تا در راستای کنترل این دو بیماری خطرناک همکاری لازم را با اکیپهای دامپزشکی داشته باشند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تست ، سل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار