وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه ترویج شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: باید توجه داشته باشیم که موقوفات متناسب با نیازهای روز جامعه باشد تا بتوان نیازهای افراد جامعه را تامین کرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی در همایش جایزه بنیاد البرز با اشاره به تاریخچه وقف در جامعه اسلامی، اظهار داشت: برخی از موقوفات ایران اسلامی دارای عمری بیش از وقف هزار ساله بوده و جامعه از آن بهره می‌برد.

وی ادامه داد: آنچه که واقفان از وقف خویش برجای می‌گذارند، دارای اجر اخروی بوده و واقفان پس از مرگ خویش ثمرات این کار ارزشمند را خواهند دید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات موثر بنیاد فرهنگی البرز طی سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: مرحوم البرز به فکر رشد و پویایی دانش‌آموزان، دانشجویان و نخبگان بودند و سرمایه خویش را در راه علم وقف کردند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف ادامه داد: آینده‌نگری مرحوم البرز سبب شد که تمام ثروت وی برای آخرت نوشته شده و مورد عنایت و مغفرت خداوند قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: رسول خدا(ص) در خصوص دنیا می‌فرماید که از دنیا بدگویی نکنید، دنیا مرکب و سواری خوبی برای مومن بوده و وسیله‌ای برای سعادتمندی بندگان خداوند می‌تواند باشد.

وی افزود: زمانی که بنده‌ای دنیا و خوشی‌های زودگذر آن را با خداوند معامله می‌کند، سعادت و خوشبختی خویش را در دنیای اخروی رقم می‌زند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر ضرورت احیای سنت حسنه وقف در کشور تاکید کرد و ادامه داد: این سنت حسنه باید در جامعه احیا شده و همگان از این سنت حسنه بهره‌مند شوند و از موقوفات صورت گرفته در بخش‌هایی همچون، مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی و سایر امور در بخش‌های فرهنگی باید بهره برد.
 
وی با بیان اینکه برخی افراد به دلیل اینکه ترس از دست دادن اموال خویش را دارند از وقف آن خودداری می‌کنند، افزود: طبق حکم شرعی فردی که اموال خویش را وقف می‌کند برای موقوفه آن باید تولیت تعیین کرد و این تولیت می‌تواند برای فرد یا فرزندان و یا شخص دیگری باشد.
حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: واقفان می‌توانند مدیریت موقوفه خویش را به عهده داشته باشند و در این خصوص هیچ نوع جای نگرانی وجود ندارد.

وی از وجود 8 هزار متولی موقوفات در کشور خبر داد و تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که موقوفات باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد تا بتوان نیازهای افراد جامعه را تامین کرد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار