پیروزی قاطع ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت‌های شمالی آمریکا

دونالد ترامپ در رقابت‌های مقدماتی ایالت‌های شمالی آمریکا، دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه را شکست داد.

پیروزی قاطع ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت‌های شمالی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وُکس، «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در رأی‌گیری مقدماتی روز سه‌شنبه ایالت‌های شمالی این کشور – از قبیل مریلند و پنسیلوانیا- قاطعانه رقبای هم‌حزبش را شکست داد. نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان با پیروزی در تمامی 5 ایالت شمالی آمریکا، موفق به کسب بیش از 100 رأی نمایندگی‌ها شد. ترامپ با این پیروزی یک گام دیگر برای کسب عنوان نامزد منتخب حزب جمهوری‌خواه برای رقابت در دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نزدیک‌تر شد. وی برای کسب اکثریت آرای نمایندگی‌ها به کمتر از 300 رأی دیگر نیاز دارد. 

در ادامه گزارش آمده است: پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه ایالت‌های منطقه شمال آمریکا قابل پیش‌بینی بود. با این وجود، کمتر کسی انتظار چنین پیروزی قاطعی برای وی داشت. نامزد میلیاردر حزب جمهوری‌خواه تقریباً تمامی آرای نمایندگی‌های این منطقه را از آنِ خود کرد.

غول املاک و مستغلات 50 درصد آرای هر 5 ایالت را از آنِ خود کرد که در مقایسه با آرای پیشین وی در دیگر مناطق، یک رکورد محسوب می‌شود. دو رقیب هم‌حزب ترامپ اکنون برای پیروزی در انتخابات مقدماتی عملاً شانسی ندارند.  


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
هرکه میخواد ریس جمهور بشه به غیر از این
Germany
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ترامپ احمدی دیگر اما در امریکا
آخرین اخبار