در مراسمی در دانشگاه هرات انجام شد

بازگشایی چهارمین مرکز عملیات رسانه‌ای توسط آمریکا در افغانستان

چهارمین مرکز عملیات رسانه‌ای پس از دانشگاه‌های کابل، بلخ، قندهار، در دانشگاه هرات توسط سفارت آمریکا در افغانستان افتتاح شد.

بازگشایی چهارمین مرکز عملیات رسانه‌ای توسط آمریکا در افغانستانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  چهارمین مرکز عملیات رسانه‌ای پس از دانشگاه‌های کابل، بلخ، قندهار، در دانشگاه هرات توسط سفارت آمریکا در افغانستان افتتاح شد.

مرکز عملیات رسانه‌ای توسط سفارت آمریکا در کابل در مراسمی رسمی در دانشگاه هرات افتتاح شد.

مرکز عملیات رسانه‌ای دانشگاه هرات که با سرمایه‌گذاری سفارت آمریکا در افغانستان ایجاد و تجهیز شده، علاوه بر برگزاری کلاسهای منظم درسی برای دانشجویان ژورنالیسم، دارای استودیوهای تلویزیون، رادیو، و نشریه‌های چاپی است.

«نعمت‌الله سروری» رئیس دانشگاه هرات، نیز از سرمایه‌گذاری آمریکا برای ایجاد این مرکز قدردانی کرد.

«محمد آصف رحیمی» والی هرات، «حسن فرید» سرپرست دانشگاه هرات، «عبدالوحید غروال» رئیس دانشکده ژورنالیسم دانشگاه کابل، «ماریا رهین» رئیس دانشکده ژورنالیسم دانشگاه بلخ، «عبدالقادر جلالی» رئیس دانشکده ژورنالیسم دانشگاه قندهار و تعداد زیاد زیادی از دانشجویان و استادان دانشکده ژورنالیسم دانشگاه هرات در این مراسم شرکت داشتند.

سفارت آمریکا در کابل تاکنون مراکز عملیات رسانه‌ای را در دانشکده‌های ژورنالیسم دانشگاه‌های هرات و قندهار را ایجاد و تجهیز کرده و یک  مرکز عملیات رسانه‌ای در دانشکده ژورنالیسم دانشگاه بلخ را تجهیز کرده و اکنون نیز به موسسه «حمایت آموزشی» بودجه اختصاص داده تا به امور حفظ و مراقبت این چهار مرکز رسیدگی کند.

اولین کلاس آموزشی ژورنالیسم در دانشکده ژورنالیسم در ماه مارس سال 2012 میلادی و کارگاه‌های آموزشی و عملی در استودیوها در ماه سپتامبر سال 2014 آغاز شد.

فعالیتهای رسانه‌ای و ایجاد رسانه یکی از زمینه‌هایی است که آمریکا پس از ورود به افغانستان بر روی آن تمرکز کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار