کاهش 9 درصدی سود بوئینگ چشم‌انداز این غول هواپیماسازی را تغییر نداد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ از کاهش 9 درصدی سود خود در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،  شرکت هوافضا و صنایع دفاعی بوئینگ چهارشنبه کاهش 9 درصدی سود  خود در سه ماه نخست سال را اعلام کرد. بوئینگ در حال حاضر  یک تانکر سوخت رسان هوایی کاسی46 برای نیروی هوایی آمریکا می‌سازد.

بزرگترین تولیدکننده هواپیماهای جهان اعلام کرد 1.22 میلیارد دلار به دست آورده است. این در حالیست که سال گذشته 1.34 میلیارد دلار درآمد داشته است.

بوئینگ پیش‌بینی سود سالانه و درآمد خود را تغییر نداد و اعلام کرد هزینه تانکر مذکور را از بخش‌های دیگر تجارت خود فراهم خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد رقابت با «ایرباس» باعث شده  بوئینگ مقدار زیادی از هزینه های خود را کاهش دهد. به طوریکه 8 هزار شغل در واحد هواپیمایی تجاری این شرکت حذف شدند.

پنتاگون اوایل سال جاری اعلام کرد احتمال دارد این تانکر و بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر (جت مسافربری) در زمان تعیین شده ساخته نشوند. در این صورت هزینه‌های تعویق تولید نیز به دیگر هزینه‌ها اضافه می‌شود. 

هزینه‌های تعویق تولید از 141 میلیون دلار به 28.65 میلیارد در آخرین سه ماهه سال افزایش یافت. این میزان در مقایسه با افزایش‌های پیشین کُند بوده است.

درآمدهای اصلی نیز با کسر برخی هزینه ها به ازای هر سهم از 1.97 دلار به 1.74 دلار کاهش یافت. درآمد این شرکت با 2 درصد افزایش به 22.63 میلیارد دلار رسید. تحویل هواپیماهای تجاری با کاهش 4.3 درصد به 176 رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار