در حاشیه نشست بین‌المللی امنیت مسكو؛

وزیران دفاع ایران و روسیه درباره همكاری‌های دفاعی مذاكره كردند

وزیران دفاع ایران و روسیه در حاشیه نشست بین‌المللی امنیت مسكو درباره همكاری‌های دفاعی مذاكره كردند.

وزیران دفاع ایران و روسیه درباره همكاری‌های دفاعی مذاكره كردندبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین دهقان و ژنرال سرگئی شویگو وزیران دفاع جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه در حاشیه نشست بین المللی امنیت مسكو درباره همكاری‌های فنی و دفاعی دو كشور و نتایج مذاكرات انجام شده گفت وگو كردند.

در این دیدار كه امروز (چهارشنبه) در هتل اوكراین محل برگزاری نشست مسكو برگزار شده است، وزیران دفاع دو كشور بر ادامه همكاری ها تاكید كردند.

وزیران دفاع ایران و روسیه در دو سال گذشته چندین دور مذاكرات همكاری های فنی و دفاعی در پایتخت های دو كشور برگزار كرده اند كه به گفته سردار دهقان به ترسیم نقشه راه روابط در این زمینه منجر شده است.

وزیر دفاع ایران در مسكو با رو به پیشرفت خواندن روند همكاری های دفاعی و فنی دو كشور گفت: تهران و مسكو طرح های مشخصی را برای همكاری های فنی و نظامی تهیه كرده اند و توافق های معینی صورت گرفته است.

وی افزود: دو كشور برای توسعه روابط در عرصه های مختلف عزم راسخ دارند و این همكاری ها در سطح عالی ادامه دارد.

سردار دهقان همچنین ادامه داد: روسیه و ایران جهت های همكاری های فنی و نظامی دو كشور را تعیین كرده اند، به توافق های معینی دست یافته و طرح های مشخصی را نیز برای همكاری های فنی نظامی تدوین كرده ایم.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت سرگئی شویگو همتای روسی خود شامگاه سه شنبه در راس یك هیات برای شركت در نشست بین المللی امنیت مسكو و رایزنی های دفاعی در حاشیه این اجلاس وارد پایتخت روسیه شد.

براساس برنامه اعلام شده، در پنجمین همایش بین المللی امنیت مسكو كه با حضور 500 شركت كننده از جمله وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رییسان ستاد كل نیروهای مسلح و كارشناسان از كشورهای مختلف كه تا فردا ادامه دارد مبارزه با تروریسم، مسائل امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ثبات جهانی و همكاری های نظامی بررسی می شود.

وزیر دفاع ایران همچنین در حاشیه این نشست بین المللی دیدارهای دو جانبه ای انجام خواهد داد.

شركت ایران در نشست بین المللی امنیت از اینرو برای مسكو اهمیت بسیاری دارد كه دو كشور راهبرد مشترك ضد تروریستی اتخاذ كرده اند و توانسته اند مانع پیشروی خطر تروریسم در خاورمیانه شوند، زیرا جلوگیری از گسترش آن بویژه به سمت جمهوری قفقازی روسیه از اولویت های این كشور به شمار می رود.

از سوی دیگر، حضور هیات ایرانی در نشست بین المللی امنیت مسكو كه موضوع اصلی آن مبارزه با تروریسم است نیز نشانه اراده دو كشور برای همكاری های دفاعی دوجانبه و پیشرفت همگرایی های منطقه ای است كه راهبرد ضد تروریستی مشتركی را در خاورمیانه اتخاذ كرده اند.

وزیران دفاع ایران و روسیه تاكنون چندین دور در پایتخت های دو كشور مذاكره كرده اند و آخرین سفر سردار دهقان به مسكو دی ماه گذشته انجام شد كه در جریان آن با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در كاخ كرملین مذاكره كرد و مدت كوتاهی پس از آن نیز شویگو برای ادامه مذاكرات راهی تهران شد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
در شرایط کنونی برای مقابله با کشورهای سردمدار ظلم و استکبار اعم از آمریکا و اسرائیل و انگلیس و کشورهای پاچه خوار آنها باید با روسیه و چین ائتلاف و اتحاد ایجاد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
به فکرخریداس۴۰۰وجنگنده سوخو۳۵ باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایران وروسیه باید باهم متحدباشند بویژه ازنظردفاعی
آخرین اخبار