عدم همکاری بعضی از بانک‌های قوچان در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی قوچان گفت : بانک‌های قوچان همکاری مناسبی در ارائه تسهیلات به مددجویان ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، حسن دهقانی امیرآبادی افزود : کمیته امداد این شهرستان از نظر خانواری حدود 16 درصد و از نظر نفرات حدود 9 درصد جمعیت این شهرستان را تحت پوشش و خدمات حمایتی دارد .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 8520 خانوار با جمعیت 16150 نفری از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند افزود : از این رقم 153 خانوار مربوط به بیماری‌های خاص ، 2338 خانوار از کار افتادگی و الباقی خانوارها نیز مربوط به زنان سرپرست خانوار است .

مدیر کمیته امداد امام خمینی قوچان با اشاره به اینکه 50 درصد خانوارهای تحت‌پوشش زنان سرپرست خانوار هستند تصریح کرد : حدود 500 مورد از این زنان سرپرست خانوار طلاقی و 4292 مورد به دلیل فوت همسر تحت پوشش کمیته امداد هستند که در مجموع 50 درصد کل خانوارهای تحت پوشش این نهاد را تشکیل می‌دهند .

دهقانی گفت : مهمترین مشکل افراد تحت پوشش این شهرستان همچنان اشتغال و عدم همکاری بعضی از بانک‌ها در جهت استفاده بیشتر از تسهیلات است .

وی افزود : در راستای ایجاد اشتغال در سال گذشته 1271 نفر به مدت 6500 ساعت دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند ، همچنین 202 فقره تسهیلات اشتغالی‌زایی و 5 دستگاه تراکتور نیز به مددجویان داده شده است .

مدیر کمیته امداد امام خمینی قوچان خاطرنشان کرد : در سال گذشته بیش از 210 مورد معرفی‌نامه از طریق نماینده شهرستان و 170 مورد درخواست از طریق فرمانداری این شهرستان به این نهاد ارائه شد که پاسخگویی مناسب انجام شد .

دهقانی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های سال 95 این نهاد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد اشتغال فرهنگ‌سازی و سبک زندگی در خانواده است بیان داشت : مردم نباید کمیته امداد را با نهادهای خیریه مقایسه کنند و کمک بیشتر خیرین و مردم می‌تواند زمینه خدمت بیشتر و هدفمند را به نیازمندان واقعی جامعه فراهم سازد .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.