سنندج؛

آخرین اخبار انتخابات: آغاز رای گیری در حوزه های اخذ رای کردستان

مردم همیشه در صحنه استان کردستان امروز و از نخستین لحظات اخذ رای با حضور در پای صندوق های اخذ رای ، آمدند تا سرنوشت کرسی های نمایندگی شان در مجلس شورای اسلامی را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان از سنندج، رئیس ستاد انتخابات استان كردستان امروز در این باره گفت: انتخابات مرحله دوم در استان كردستان در دو حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و كامیاران و مریوان و سروآباد برگزار می شود و واجدان شرایط رای از میان چهار كاندیدای راه یافته به این مرحله در این دو حوزه دو نفر را با آرای خود روانه مجلس دهم می كنند.
علیرضا آشناگر افزود: در حوزه سنندج، دیواندره و كامیاران دو نماینده فعلی مردم این حوزه سید احسن علوی و سالار مرادی به مرحله دوم راه یافته اند و در حوزه مریوان و سروآباد هم امید كریمیان نماینده فعلی مردم این حوزه با منصور مرادی دیگر كاندیدای راه یافته به این مرحله رقابت می كند. 
وی افزود: شش هزار و 20 نفر عوامل اجرایی برگزاری این مرحله از انتخابات را در 14حوزه اصلی و فرعی پنج شهرستان سنندج، كامیاران، دیواندره، مریوان و سروآباد برعهده دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان كردستان تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن در این پنج شهرستان را 608هزار نفر اعلام كرد و افزود: 602 شعبه اخذ رای برای این مرحله در نظر گرفته شده است.
علیرضا آشناگر افزود: در این دوره از انتخابات ساكنان این پنج شهرستان كه در مرحله نخست شركت كرده اند تنها می توانند در حوزه انتخابیه خود شركت كنند اما آنهایی كه در مرحله نخست شركت نكرده اند می توانند آرای خود را در هر حوزه ای در صندوق ها بیاندازند.
میانگین مشاركت مردم استان كردستان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی كه هفتم اسفند برگزار و چهار نماینده از مجموع شش نماینده كردستان به مجلس راه یافتند، 54 درصد بود. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.